GOLD

Med GOLD kundeprogram får du mange gode fordeler og alt du trenger for en enkel og effektiv hverdagsøkonomi.

  • Brukskonto med bankkort og nettbank til daglig bruk
  • Gold kredittkort, Danske Bank Reward og reiseforsikring
  • Danske Bank Assistanse, nøkkel- og bagasjeservice og hjelp ved ID-tyveri, 

Hva er et kundeprogram? 

Vi har samlet kort, konto og nettbank i ulike kundeprogram. Det som skiller kundeprogrammene fra hverandre er de fordelaktige tilleggstjenestene. Med GOLD kundeprogram får du blant annet:

Kontoer
Du får en Gold brukskonto til lønnsinngang og daglig bruk. I tillegg får du egne kontoer som er tilknyttet kredittkortene. Regningskonto til de faste utgiftene oppretter du enkelt i nettbanken.

Bankkort og kredittkort
Du får tre kort som dekker dine kortbehov: 

  • GOLD bankkort med kontaktløs betalingsfunksjon 
  • GOLD kredittkort for kortsiktig kreditt og betaling ved netthandel
  • Kredittkortet 365 MasterCard med Norges råeste drivstoffrabatt

Flere GOLD fordeler...

  • Reise- og avbestillingsforsikring 
  • Danske Bank Reward 
  • Danske Bank Assistanse med sperretjeneste for kort og mobil, hjelp ved ID.-tyveri, nøkkel- og bagasjeservice.

Danske Bank Reward

Du får bonus når du handler i utvalgte butikker, uansett hvilket kort du bruker fra Danske Bank.

Se hvor du får bonus

Kundeprogram

Fordeler med GOLD

  • Reise- og avbestillingsforsikring

    Reise- og avbestillingsforsikringen forutsetter at du er medlem av Norsk folketrygd, eller tilsvarende ordning i Norden, og bor i Norden på en folkeregistrert adresse. Videre forutsettes at du betaler minimum 50 % av reiseomkostningene med et kort eller konto tilknyttet GOLD programmet. Vi anbefaler at du gjør deg kjent med de fullstendige forsikringsvilkårene.

    Inkludert i forsikringen: 

    • Reise- og avbestillingsforsikring for hele familien

    Se dokumentene i sin helhet her:

     

  • ID-tyverisikring

    Identitetstyveri er en av de raskest voksende formene for kriminalitet. Blir du utsatt for det, kan du føle deg maktesløs når du mottar inkassokrav og bekreftelse på kredittvurderinger du ikke har kjennskap til. Kanskje oppdager du at noen har omadressert posten din for å stjele personlige brev. Med Danske Bank ID-tyversikring kan du når som helst ringe oss for å få råd om hvordan du kan forebygge ID-tyveri.

    Mistenker du ID-tyveri, eller er blitt utsatt for det, ta alltid kontakt med oss. Vi vil heller at du ringer en gang for mye enn at du lar være.

    Gjennom Danske Assistanse har vi eksperter som hjelper med å sikre deg, rydde opp og få oversikt over situasjonen og blant annet:

    • kontakter kreditorer og kredittselskaper for å avvise de kravene de har rettet mot deg
    • krever urettmessige betalingsanmerkninger slettet
    • gir råd og veiledning om hvordan du kan forhindre ytterligere misbruk av din identitetkontakter 
  • Danske Bank Reward

    Danske Bank Reward er en bonusordning som gir deg bonus når du handler i utvalgte butikker når du enten bruker ditt GOLD bankkort, GOLD kredittkort eller ditt 365 MasterCard.

    Bonus er penger som samles opp og blir utbetalt til deg to ganger i året - 31. mai og 30. november. Du kan se opptjent bonus ved å logge inn i nettbanken, trykke på pilen ved siden av saldoen i kontooversikten og velge "Detaljer". Under fanen "Reward" vil du finne opptjent bonus for alle dine kort.

    Se hvor du får bonus 

  • Bagasje- og nøkkelservice
    I velkomstpakken får du tilsendt nøkkel- og bagasjemerker som er utstyrt med unike numre. Disse anbefaler vi deg å feste til dine nøkler og din bagasje. Hvis du mister bagasjen eller nøklene dine, inneholder merkene informasjon så den som finner dem kan kontakte oss.

    Takket være de unike numrene, kan vi identifisere hvem som eier bagasjen eller nøklene, og deretter kontakte deg. Mistet bagasje leveres dit du ønsker, uavhengig av hvor i verden du befinner deg.
  • Rabatt på leie av bil hos Hertz
    Har du GOLD kundeprogrammet er det enkelt og billig å leie bil. Du får 10 % i rabatt i store deler av verden hos leiebilselskapet Hertz. Oppgi alltid CDP-nummer 748818, når du bestiller bil. Les mer om betingelser for rabatt

    Bestill bil online eller på telefon 67 16 80 00

  • Enkel overføring til og fra kredittkort i mobilbanken

    Ønsker du å foreta betalingen med bankkortet og ikke kredittkortet, er det enkelt å benytte mobilbanken til å foreta en overføring fra kredittkortkontoen til brukskontoen. (Bemerk at en overføring fra kredittkortkonto rentebelastes fra uttaksdagen). Det er også enkelt å betale tilbake det du har brukt av kreditt med kredittkortet ditt ved å overføre fra en av dine andre kontoer. Du kan selvfølgelig også velge å kun forholde deg til kredittkortfakturaen. 

    Husk at det er gode grunner til at du bør benytte kredittkortet og ikke bankkortet når du kjøper varer og tjenester på nettet. 
    Kredittkortet gir deg bedre sikkerhet enn et vanlig bankkort om det skulle være feil eller mangel ved varen. Handler du med kredittkortet kan du nemlig rette samme krav mot kredittyter som mot selger, dersom vare eller tjeneste er mangelfull eller om ikke selger overholder sine forpliktelser. Dette reguleres i Finansavtaleloven § 54b. 

     Kriterier som må være oppfylt for at krav kan rettes mot kredittyter er:

    • Du handler på kreditt
    • Du handler hos en næringsdrivende
    • Det foreligger en feil ved varen eller tjenesten du har kjøpt
    • Du har forsøkt å løse det med selger
    • Dersom det skulle oppstå problemer kan du altså få pengene tilbake fra banken om du ikke klarer å løse saken med selger
    • Si i fra til banken umiddelbart dersom du blir utsatt for svindel
  • Danske Bank Assistanse
    Danske Bank Assistanse er samlebetegnelsen for en rekke tjenester som inngår i GOLD:
    • ID-tyversikring
    • Bagasje- og Nøkkelservice
    • Sperretjenesten for kort og mobil
    • Nødkontanter

    Logg inn på Danske Bank Assistanse for å lese mer. Du logger på Danske Bank Assistanse med din BankID. Første gang du logger på skal du bruke et engangspassord. Dette får du tilsendt per brev eller i velkomstpakken fra oss. Ta kontakt med oss på 08540 hvis du ikke finner dette brevet.

    Logg inn på Danske Bank Assistanse med BankID. 

  • Sperretjeneste for kort og mobil

    Gjennom Danske Bank Assistanse kan du registrere alle dine kort, mobiltelefoner og mobilabonnement i et online register. Ved tap eller tyveri trenger du kun å ta én telefon, og du vil få hjelp til å sperre disse. Du kan også registrere kort og mobiltelefoner for familiemedlemmer som bor på samme adresse som deg. Kort utstedt av Danske Bank er automatisk registrert. 

     Følgende kan registreres via sperretjenesten:

    • Betalingskort, herunder kredittkort og debetkort utsedt i Norge, Sverige, Danmark eller Finland
    • Mobiltelefonabonnement (telefonnummer + IMEI)
    • Passnummer (kun registrering, ikke sperring)
    • Førerkort (kun registrering, ikke sperring)

    Logg inn på Danske Bank Assistanse med BankID for å komme i gang med registreringen. 

  • Gebyrfrie nødkontanter
    Med GOLD kundeprogram hjelper vi deg med nødkontanter inntil kr 5 000,  gebyrfritt. Dette kan løse en vanskelig situasjon, hvis du er så uheldig og mister dine kort når du er på ferie. Beløpet vil bli trukket fra din konto. Skulle du ha behov for mer enn kr 5 000, må det avtales med oss i vår åpningstid.
  • Bankkort med kontaktløs betaling og uten årsgebyr
    Våre bankkort er har funksjonalitet for kontaktløs betaling. Les mer om kontaktløs betaling

     

    De fleste banker krever et gebyr på kr 275 - 300 for å utstede bankkort. I GOLD er dette inkludert i prisen for kundeprogrammet. Bankkortet inngår som standard i kundeprogrammet, og det er ingen kostnad for ekstra kort hvis du ønsker å bestille det. Du kan ikke ha flere kort i ditt navn på en og samme konto, men du kan kostnadsfritt bestille kort i din ektefelle/samboers navn (ektefelle-/familiekort), eller ekstra kort på en regningskonto.

  • 365Privat
    I kundeprogrammet får du også kredittkortet 365 MasterCard som inneholder mange fordeler. F.eks får du ekstra rabatt når du fyller drivstoff på Esso.
     

    Les mer om 365-kortet her

  • Dagligøkonomi - gebyrfri hverdag
    • Du får ett bankkort og to kredittkort (GOLD kredittkort og 365 MasterCard) som er gebyrfrie i inn- og utland*
    • Legitimasjon på bankkort ved henvendelse på kontoret
    • Gratis GOLD ektefelle-/familiekort
    • Samme PIN-kode for alle dine kort i banken

    *Merk: uttaksgebyr på kredittkort ved uttak i minibank.

  • Nett-, mobil- og brettbank
    • Gebyrfri regningsbetaling og overføring mellom konti
    • Kjøp og salg av verdipapirer på 13 børser
    • Gratis saldo-, kursvarsling etc. via SMS eller e-post
    • Post fra banken direkte i nettbanken
    • Tips og råd til deg fra banken
    • En visuell oversikt over hva du bruker pengene dine på Mitt forbruk
  • Fordeler ved boligsalg
kort og konto

Sammenlign våre kundeprogram

Mest Populært
UNG BASIS GOLD PLATINUM
Priority Pass
Concierge Service
Kjøps- og ID-tyveriforsikring
Hjelp ved ID-tyveri
Danske Assistanse
Danske Bank Reward
Reise- og avbestillingsforsikring*
Årsgebyr pr. Bankkort Kr 0 Kr 300 Kr 0 Kr 0
Årsgebyr pr. Familiekort Kr 0 Kr 300 Kr 0 Kr 0
Minibankuttak med Bankkort i utlandet Kr 0 Kr 40 Kr 0 Kr 0
Månedspris kundeprogram Kr 0 Kr 0 Kr 50 Kr 75
Kredittkort Må søkes om Må søkes om Ja, inngår som standard Ja, inngår som standard
* I kundeprogrammet UNG inngår reise- og avbestillingsforsikring kun hvis du har et aktivt kredittkort UNG. Uten kredittkortet er det ingen reise- og avbestillingsforsikring inkludert i kundeprogrammet.

  • UNG
    UNG
    Priority Pass
    Concierge Service
    Kjøps- og ID-tyveriforsikring
    Hjelp ved ID-tyveri
    Danske Assistanse
    Danske Bank Reward
    Reise- og avbestillingsforsikring*
    Årsgebyr pr. Bankkort Kr 0
    Årsgebyr pr. Familiekort Kr 0
    Minibankuttak med Bankkort i utlandet Kr 0
    Månedspris kundeprogram Kr 0
    Kredittkort Må søkes om
    * I kundeprogrammet UNG inngår reise- og avbestillingsforsikring kun hvis du har et aktivt kredittkort UNG. Uten kredittkortet er det ingen reise- og avbestillingsforsikring inkludert i kundeprogrammet.

  • BASIS
    BASIS
    Priority Pass
    Concierge Service
    Kjøps- og ID-tyveriforsikring
    Hjelp ved ID-tyveri
    Danske Assistanse
    Danske Bank Reward
    Reise- og avbestillingsforsikring*
    Årsgebyr pr. Bankkort Kr 300
    Årsgebyr pr. Familiekort Kr 300
    Minibankuttak med Bankkort i utlandet Kr 40
    Månedspris kundeprogram Kr 0
    Kredittkort Må søkes om
    * I kundeprogrammet UNG inngår reise- og avbestillingsforsikring kun hvis du har et aktivt kredittkort UNG. Uten kredittkortet er det ingen reise- og avbestillingsforsikring inkludert i kundeprogrammet.

  • GOLD
    Mest Populært
    GOLD
    Priority Pass
    Concierge Service
    Kjøps- og ID-tyveriforsikring
    Hjelp ved ID-tyveri
    Danske Assistanse
    Danske Bank Reward
    Reise- og avbestillingsforsikring*
    Årsgebyr pr. Bankkort Kr 0
    Årsgebyr pr. Familiekort Kr 0
    Minibankuttak med Bankkort i utlandet Kr 0
    Månedspris kundeprogram Kr 50
    Kredittkort Ja, inngår som standard
    * I kundeprogrammet UNG inngår reise- og avbestillingsforsikring kun hvis du har et aktivt kredittkort UNG. Uten kredittkortet er det ingen reise- og avbestillingsforsikring inkludert i kundeprogrammet.

  • PLATINUM
    PLATINUM
    Priority Pass
    Concierge Service
    Kjøps- og ID-tyveriforsikring
    Hjelp ved ID-tyveri
    Danske Assistanse
    Danske Bank Reward
    Reise- og avbestillingsforsikring*
    Årsgebyr pr. Bankkort Kr 0
    Årsgebyr pr. Familiekort Kr 0
    Minibankuttak med Bankkort i utlandet Kr 0
    Månedspris kundeprogram Kr 75
    Kredittkort Ja, inngår som standard
    * I kundeprogrammet UNG inngår reise- og avbestillingsforsikring kun hvis du har et aktivt kredittkort UNG. Uten kredittkortet er det ingen reise- og avbestillingsforsikring inkludert i kundeprogrammet.


Velkommen til Danske Bank