Axeptia: Frigjør arbeidskapital og forbedre likviditen

Axeptia er et verktøy som hjelper bedrifter med å redusere kunderisiko og forbedre likviditeten. Du får raskt og enkelt oversikt og kontroll over alle utestående kundefordringer, og du slipper å bruke tid og ressurser på å sette sammen data selv.

Fordeler for din bedrift

  • Reduser utestående kundefordringer
  • Frigjør arbeidskapital og forbedre likviditeten
  • Optimaliser kunderisiko ved å avdekke faresignaler
  • Se kredittrisiko på egne kunder og ta grep tidlig for å unngå tap som følge av konkurser
  • Totaloversikt over alt dine kunder skylder deg
  • Automatiser oppfølging av sene betalere

     

Som samarbeidspartner informerer Danske Bank på denne siden om Axeptias produkt. For å kunne kjøpe produktet må du være i direktekontakt med Axeptia.

Med Axeptia kan du få en mer effektiv kredittstyring gjennom redusert kredittrisiko og lavere kredittid. Du har alltid oppdatert informasjon på kunder, mindre manuelt arbeid og ingen vedlikehold av integrasjoner.

Følg fakturaen fra den opprettes i ERP systemet ditt til den blir betalt. I de tilfeller hvor kunder er sene med å betale, har Axeptia integrasjoner mot en rekke inkassoselskap, for automatisk oversending til purring- og inkasso.

 Se video av hvordan løsningen fungerer 

a915d811-00090252-3cba72eb

Kontakt Axeptia

Få et tilbud      Les mer


Informasjonen på denne siden er gitt av Danske Bank som samarbeidspartner til Axeptia. Har du spørsmål om produktet kan du kontakte din Cash Management-rådgiver eller Axeptia på e-post contact@axeptia.com eller telefon +47 45 00 27 34. Klikk på "få et tilbud"-knappen over for å bestille produktet via Axeptia sine sider.

Spørsmål og svar om Axeptia

  • Hvem passer løsningen for?
    Løsningen passer for deg som er i ledelse- og økonomifunksjonen i bedrifter som fakturerer på kreditt (B2B). Axeptia er helt bransjenøytral, slik at fellesnevneren går på behovet for helhetlig og proaktiv kreditt- og arbeidskapitalstyring, uavhengig av bransje. Axeptia har i dag kunder innenfor et bredt spekter av ulike bransjer.
  • Er det bindingstid på løsningen?
    Ja, det er 1 års bindingstid, med varighet fra løsningen er satt opp og klar for bruk, og 12 måneder frem. Leieforholdet kan sies opp med 3 måneders varsel. 
  • Hva koster produktet?

    Axeptia er en "Software as a Service", hvor du betaler leie for tilgang til tjenesten. Inkludert i leieprisen er dashboards, integrasjoner og support til en fast månedspris.

    Axeptia tilbys fra kr. 2 490,- eks.mva/pr. mnd. Kontakt Axeptia for et tilbud her.

    Merk: Du må ha direkteavtale med eget kredittinformasjonsselskap og/evt. inkassoselskap for bruk av tredjepartsdata i Axeptia. Totalprisen for kunde blir dermed leiepris av Axeptia + bruk av data fra kredittinformasjonsselskap og evt. kostnader fra inkassoselskap. Har man allerede en avtale med et kredittinformasjonsselskap og/eller inkassoselskap kan man normalt benytte eksiterende avtale.


  • Hva er inkludert i prisen?

    Inkludert i leieprisen er tilgang til softwaren for avtalte antall brukere. I tillegg til dette inkluderes også integrasjoner mot valgte datakilder, slik som ERP-system, kredittinformasjonsleverandør og inkassoselskap.

    Om du etter hvert skulle ønske å bytte ERP, kreditt eller inkassoleverandør, vil overgang til integrasjon være inkludert i leieprisen, såfremt Axeptia støtter integrasjoner gjennom standard oppkobling. Det er en fordel å bruke Axeptia, da man ikke låser seg til bestemte aktører med dyr byttekostnad som ofte er tilfellet hvis man selv bygger egne integrasjoner mot bestemte datakilder. 

    Support er også inkludert. For data fra tredjepartslevernadører, slik som ERP/kreditt/inkasso, vil tredjepart være ansvarlig for support.

  • Hvilke kredittinformasjonsleverandør kan man benytte i løsningen?
    Axeptia er integrert mot de 3 store kredittinformasjonsleverandørene i Norge; Bisnode, Experian og CreditSafe. 
  • Hvilke inkassoselskap støttes av Axeptia?
    Axeptia støtter ca. 95% av norske inkassoselskap i Norge.
  • Hvilke ERP-systemer støttes?

    Axeptia støtter følgende ERP system:

    • 24SevenOffice
    • Visma.net
    • Visma eAccounting
    • Visma Business
    • Visma Global
    • Infor M3
    • Tripletex
    • Xledger
    • Unit4 (Agresso)
    • MS Dynamics 365

     

    Er ikke ditt ERP system i listen? Da vil Axeptia gjerne høre fra deg. Listen over støttede ERP system vil naturlig øke med tiden. Gå til Axeptia sine sider >

  • Hvem er Axeptia? 

    Axeptia består av eksperter fra kreditt og inkassobransjen. Tidligere jobbet flere i selskapet i Nordens ledende kredittinformasjonsleverandør Bisnode. Før Axeptia ble startet hadde personene i selskapet 10 års erfaring med å støtte kunder av kredittinformasjon og inkasso, med å integrere data fra mot kundens egne ERP/økonomisystem, ofte gjennom komplekse og lange
    skreddersømprosjekter. Gjennom tidligere roller som Produktdirektør Kreditt og Risk, Partner Manager, Lead Front-end utvikler og Lead back-end utvikler, var disse personene nøkkelpersoner i tidligere integrasjons- og kundeprosjekter.

    Axeptia ble startet på bakgrunn av økt behov fra markedet for en nøytral spesialist på integrasjon og visualisering av data for de som jobber med kreditt. Der hvor kunder før måtte integrere seg enkeltvis til en og en datakilde, har Axeptia utviklet en plattform, som støtter en rekke kreditt- og inkassoleverandører, samt ERP system. Axeptia ønsker at kunder skal kunne benytte en løsning på ledende teknologi, og være i posisjon til å kunne velge de beste leverandørene på data og tjenester. Les mer på Axeptias egne sider her >

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med Axeptia?