Syv tips Business Online-brukere bør kjenne til

Business Online er en av markedets mest funksjonelle nettbanker for bedrifter og er stappet med muligheter. Vi har her samlet våre syv beste tips for en enklere bankhverdag.

  • Eksporter kontoutskrifter til Excel

    Eksporter kontoutskrifter til Excel

    Ved å eksportere data til Excel kan du enkelt sortere og lese dine kontoutskrifter akkurat som du vil. Du velger selv hvilken periode du ønsker å hente ut. Maksimalt opp til 25 måneder tilbake i tid.

    56D000EAB958EDDF

  • Varsling på mobil

    Varsling på mobil

    Gjennom varslingssenteret i Business Online kan du sette opp en rekke varsler som sendes til deg. Du velger selv hvordan du vil motta meldingen, på vår app, via SMS eller per epost. Her er noen eksempler på varslinger du kan sette opp:

    • Saldo levert på et gitt intervall
    • Varsel når saldo går under eller over et gitt beløp
    • Betalinger som ikke utføres eller stoppes
    • Betalinger som overstiger beløpsgrenser
    • Varsel om nye dokumenter i e-arkivet
    439390BCB958EDDF

  • Logg på uten kodebrikke i vår app

    Logg på uten kodebrikke i vår app

    For en tid tilbake åpnet vi for muligheten til å logge inn på vår Mobile Business App uten kodebrikke. Det betyr at du kan logge inn å se alle bevegelser og gjøre interne overføringer uten å måtte bruke kodebrikken. Skal du gjøre overføringer ut av selskapet, må du p.t inn med kodebrikke.

    B2B69A3CB958EDDF

     

  • Administrer tilganger på andre brukere

    Administrer tilganger på andre brukere

    Skulle du gitt tilgang til en regnskapsfører eller andre kollegaer i selskapet ditt? Dette kan du enkelt gjøre gjennom vår selvadministrasjonsmodul. Her kan du selv velge hvilke tilganger og kontoer vedkommende skal ha tilgang til. Banken sender automatisk bruker-ID og kodebrikke i posten.

    Slik går du frem:
    1.  Logg på Business Online som normalt
    2. Velg administrasjon helt øverst i bildet
    3. Under feltet brukeradministrasjon kan du velge om du vil legge til nye brukere eller administrere eksisterende under brukeroversikt.

    Kommer ikke feltet brukeradministrasjon opp, kan dette være fordi du enten ikke er administrator i selskapet, eller at det ikke er bestilt selvadministrasjon på Business Online avtalen. Kontakt oss på telefon 800 14 648 eller 06030@danskebank.no, så hjelper vi deg.

  • Bestill, sperr og administrer kort fra kortmodulen

    Bestill, sperr og administrer kort fra kortmodulen

    Behov for ekstra kort til en ansatt? Eller har du mistet et og trenger nytt? Gjennom kortmodulen har du full oversikt over alle kort som er utstedt i selskapet sitt navn. Som administrator på avtalen kan du bestille en ny PIN, sperre kort eller legge opp nye kort.

    Slik går du frem:
    1. Logg inn i Business Online som normalt
    2. Fra menylinjen velger du kort
      Har du ikke dette menypunktet, mangler du kortmodulen i Business Online. Dette er en gratis modul. Kontakt oss på telefon 800 14 648 eller 06030@danskebank.no, så hjelper vi deg med å legge til denne.
    3. Fra denne menyen kan du bestille nye kort, sperre eksisterende og få oversikt over alle kort i omløp
  • Saldografer gir enklere oversikt

    Saldografer gir enklere oversikt

    Business Online kan framstille grafer over bevegelsene på kontoene dine. Det gjør det enklere å se sesongvariasjoner eller andre avvik. Her har du også muligheten til å gjøre en grafisk sammenligning mellom flere perioder.

    DCCCEB94B958EDDF

  • Kommuniser sikkert og trygt med banken

    Kommuniser sikkert og trygt med banken

    Få hjelp til det du måtte ønske gjennom meldingssenteret i Business Online. Alt du sender signerer du for, slik at vi kan være helt sikker på identiteten til avsender. Her kan du også sende vedlegg av sensitiv karakter, f.eks fødsels og personnummer. Meldingssenteret er en langt tryggere måte å kommunisere på enn tradisjonell mail. Du kan også sende og motta meldinger via appen.

    Slik går du frem:
    1.  Logg inn i Business Online som normalt
    2. Fra øverste menylinje, velger du hjelp og bestilling
    3. Under undermenyen kontakt velger du opprett melding.
      • Her fyller du ut ditt spørsmål eller laster opp informasjon
      • Meldingen kommer automatisk til riktig avdeling og sørger for raskere behandling
      • All kommunikasjon er kryptert og langt sikrere enn f.eks epost