Mobilbank

Mobilbank

Få oversikt over økonomien med mobilbank

App til iOS, Android og Windows

I mobilbanken får du raskt og enkelt oversikt over din daglige økonomi og dine investeringer. Her kan du betale regninger, overføre penger, sjekke saldo samt se dine transaksjoner. 

​​

​​

Full oversikt med Mitt forbruk

Med Mitt forbruk får du automatisk oversiktlige grafer med detaljert informasjon over hvor mye penger du har brukt på mat, klær, bolig, bil osv.


 

​ 

 


​​​​​​​​​​​

 

Kjøp og selg verdipapirer

Du kan også følge med på dine egne investeringer og markedets utvikling, kjøpe og selge verdipapirer, slette ordrer og se historiske bevegelser.


 
​​

Betal regninger med kameraet ditt

Når du fotograferer KID-nummeret på regningen, fyller Mobilbanken automatisk inn de korrekte tallene for deg.​ Risikoen for feil reduseres siden du slipper å taste inn lange KID-nummer.  

 
 
 
 
 
​​​
 

Se dagens valutakurser

Få rask oversikt over dagens valutakurser eller regn om til norske kroner på ferien. Du finner mer enn 25 valutaer i mobilbanken.


Kom i gang

1. Hent servicekoden i nettbanken

​I nettbanken finner du din servicekode.

Er du allerede bruker av våre mobile løsninger  kan du benytte den samme servicekoden her.

Gå til nettbanken
 
​​​​
 

Spørsmål & svar

Må jeg være kunde i banken for å bruke appen?
For å få tilgang til kontooversikt og kontooverføring må du ha nettbank og kodebrikke fra Danske Bank. For alle andre tjenester trenger du ikke å være kunde.
Trenger jeg kodebrikke for å logge meg inn i Mobilbank?
Nei, du trenger ikke kodebrikke for å logge deg inn i app'en. Du trenger kun å bruke servicekoden som er på 4 siffer. Første gang du skal logge på må du hente koden i nettbanken. Du kan enkelt endre den til en kode som er lettere å huske. Servicekodeinnloggingen gir tilgang til alt i app'en, med unntak av regningsbetaling som krever bruk av Mobil-ID* eller kodebrikke.

*Les mer om Mobil-ID
Hva gjør jeg hvis jeg ikke har kodebrikke?
Har du ikke kodebrikke fra Danske Bank, ta kontakt med oss på 08540 (fra utlandet +47 915 08540).
Sikkerhet ved bruk av app'en
Appen benytter personnummer og servicekode ved innlogging, og kommunikasjon mellom app'en og bankens systemer er sikret ved hjelp av kryptering.
Hva koster det å bruke app'en?
Det er gratis å bruke app'en, men du må betale for datatrafikken dersom du ikke er koblet til trådløst nett. Vær oppmerksom på at datatrafikk i utlandet kan være dyrt.
Kan app'en brukes på nettbrett?
Ja, den kan brukes på nettbrett, men vi anbefaler Brettbank-appen som er skreddersydd for bruk på nettbrett.
Kan jeg betale regninger med app'en?
Ja, du kan betale regninger med app'en. Tast inn kontonummer, beløp og dato du ønsker å betale. Dersom regningen har KID, velger du selv om du vil taste inn KID-nr manuelt eller ta bilde av den så legger telefonen inn det automatisk. Betaling av regninger krever bruk av app'en Mobil-ID eller kodebrikke.
Hva med eFaktura?
Jo, også eFakturaer kan betales i app'en (gjelder ikke for Windows Phone). Du får full oversikt over de eFakturaene som venter, og muligheten til å opprette nye avtaler. Betaling av eFaktura krever også bruk av Mobil-ID eller kodebrikke.
Tjenesten "Finn minibank"
I denne versjonen av app'en vil du få vist Danske Bank sine minibanker.
Kan jeg logge inn med fingeravtrykk i Mobilbanken på alle smarttelefoner?
Vår fingeravtrykk-innlogging er ikke tilgjengelig på Android eller Windows Phone.
Bruk logg av-knappen
Når du skal logge av mobilbanken, anbefaler vi at du bruker logg av-knappen for å være sikker på at du avslutter kommunikasjonen med banken.
Kontakt
Privat: 08540 (+47 85 40 50 00)
Bedrift: 06030(+47 85 40 99 05)
 

Chat med oss

Kundeservice Teknisk support

Kontakt oss

Ring oss Skriv til oss Book møte Bli kunde Gi tilbake-melding

Finn oss

Finn ditt kontor og minibanker 

Finn svaret raskt

Kort Nettbank og mobil Konto Prisliste Kundeservice