Logg inn

Nettbank, mobilbank og brettbank er åpen 24 timer i døgnet hele uken. 

  • Logg inn Nettbank

    Logg inn Nettbank

    Innlogging for Mobil-ID

    • Gå til Logg inn
    • Legg inn ditt Fødselsnummer i feltet og trykk på den blå pilen.
    • Hvis ikke Mobil-ID kommer opp automatisk, trykk på «Velg annen Bankid» og velg Mobil-ID. Når Danske Bank Mobil-ID står å snurrer, skal du starte Mobil-ID appen på din telefon.
      Bruker du iPhone skal du
      Åpne Mobil-ID, godkjenn og bruk ditt fingeravtrykk eller tast PIN-kode.
      Har du IKKE varslinger aktivert, skal du åpne Mobil-ID Appen for å godkjenne. Trykk på blyanten med den røde prikken og godkjenn.
      Bruker du Android telefon, skal du 
      Godkjenne ved å trykke på «Godkjenn» i boksen som kommer i toppen av din skjerm. Bruk Touch eller PIN-kode for å godkjenne.
      Har du IKKE varslinger aktivert, skal du åpne Mobil-ID Appen for å godkjenne.Trykk på blyanten med den røde prikken og godkjenn
    • Tast inn ditt «Personlige Passord» og du er nå logget inn på nettbanken.
  • BID-feilmelding

    BID-feilmelding

    Du kan få forskjellige BID-feil ved innlogging til nettbank med BankID.

    Velg den løsningen som passer til det nummeret BID-feilen:

    BID-2031 / 2033 / 20b0
    Disse meldingene kommer som resultat av en kommunikasjonsfeil som kan oppstå av ulike grunner. Feilen kan ligge i din pc, nettleser, modem, router eller hos din internettleverandør. 
    For å løse problemet kan du forsøke følgende:
    1. Rens din nettleser.
    2. Trekk ut stømmen på modemet/routeren og start på nytt.
    3. Sitter du på et jobbnettverk og bruker Internet Explorer 10 eller 11 må danskebank.no og bankid.no legges til i trusted sites. Dette gjøres som regel av IT-ansvarlig.
    4. Du kan bruke en annen nettleser.
    5. Benytt annet nettverk eller hotspot.

    BID-9403
    Dersom du har tastet feil sikkerhetskode for mange ganger vil ditt sikkerhetskort bli sperret og du får denne feilmeldingen ved innlogging.
    Vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på 987 08 540 slik at vi kan oppheve sperringen.

  • 'Feil data inntastet'-feilmelding

    'Feil data inntastet'-feilmelding

    Du får denne feilmeldingen fordi du ikke har en aktiv BankID, og må derfor bestille ny. Dette gjør du ved å ta kontakt med banken som har utstedt din BankID, eller bestille ny via deres nettbank.
  • BankID fra annen bank

    BankID fra annen bank

    Har du nettbank, kan du logge på og benytte nettbanken med BankID fra andre banker.

    Ønsker du å benytte BankID utstedt av Danske Bank, bestiller du ved å taste inn ditt fødselsnummer  via "Bestill BankID" linken til høyre etter å ha klikket på Logg inn -> Nettbank.
  • Nettbank på din datamaskin

    Nettbank på din datamaskin

    Det kreves normalt sett ikke noen spesielle internettinnstillinger for å bruke nettbank.
    Opplever du feil inne på nettbank, kan det hjelpe å slette midlertidige internettfiler fra din nettleser. 

    Innstilling av nettleser m.m.
    Nettbank på din PC (Åpner et nytt nettleservindu)