GOLD kundeprogram

  Ingen årsgebyr på kort

  Inkludert reiseforsikring for deg og inntil 3 medreisende

  Fordeler på  tjenester og produkter

D1CD4C67B958EDDF

Hvorfor oppgradere til GOLD?

Oppgraderer du til GOLD kundeprogram får du et kundeprogram spekket med fordeler. Sammenlignet med kundeprogrammer BASIS, som du har i dag, er forskjellen stor.

Med GOLD kundeprogram får du blant annet:


Bankkort og kredittkort

Du får tre kort som dekker dine kortbehov på hver sin måte. 

  • GOLD bankkort (debetkort) med kontaktløs betalingsfunksjon 
  • GOLD kredittkort som dekker eventuelle behov for kortsiktig kreditt
  • Kredittkortet 365 MasterCard med Norges råeste drivstoffrabatt


Flere GOLD fordeler...

  • Reise- og avbestillingsforsikring som gjelder uansett om du betaler reisen med bankkortet, bankkontoen eller kredittkortet
  • Danske Bank Reward som gir deg bonus når du bruker kortet i utvalgte butikker
  • Danske Assistanse med online sperretjeneste for kort, mobil og pass, nøkkel- og bagasjeservice og konsulentbistand ved ID-tyveri
  • Har du mer enn ett bankkort i dag, er den årlige prisen for kortene faktisk lavere med GOLD enn BASIS

Danske Bank Reward

Du får bonus når du handler i utvalgte butikker, uansett hvilket kort du bruker fra Danske Bank.

Se hvor du får bonus

Kundeprogram

Fordeler med GOLD

  • Reise- og avbestillingsforsikring

    Reise- og avbestillingsforsikringen forutsetter at du har en folkeregistrert adresse og betaler minimum 50 % av reiseomkostningene med et kort, eller konto tilknyttet GOLD programmet. Vi anbefaler at du gjør deg kjent med de fullstendige forsikringsvilkårene.

    Inkludert i forsikringen

    • Reise- og avbestillingsforsikring for hele familien


    Se dokumentene i sin helhet her:

     

  • ID-tyverisikring

    Identitetstyveri er en av de raskest voksende formene for kriminalitet. Blir du utsatt for det, kan du føle deg maktesløs når du mottar inkassokrav og bekreftelse på kredittvurderinger du ikke har kjennskap til. Kanskje oppdager du at noen har omadressert posten din for å stjele personlige brev. Med Danske Bank ID-tyversikring kan du når som helst ringe oss for å få råd om hvordan du kan forebygge ID-tyveri.

    Mistenker du ID-tyveri, eller er blitt utsatt for det, ta alltid kontakt med oss. Vi vil heller at du ringer en gang for mye enn at du lar være.

    Gjennom Danske Assistanse har vi eksperter som hjelper med å sikre deg, rydde opp og få oversikt over situasjonen og blant annet:

    • kontakter kreditorer og kredittselskaper for å avvise de kravene de har rettet mot deg
    • krever urettmessige betalingsanmerkninger slettet
    • gir råd og veiledning om hvordan du kan forhindre ytterligere misbruk av din identitetkontakter 
  • Danske Bank Reward

    Danske Bank Reward er en bonusordning som gir deg bonus når du handler i utvalgte butikker når du enten bruker ditt GOLD bankkort, GOLD kredittkort eller ditt 365 MasterCard.

    Bonus er penger som samles opp og blir utbetalt til deg to ganger i året - 31. mai og 30. november. Du kan se opptjent bonus ved å logge inn i nettbanken, trykke på pilen ved siden av saldoen i kontooversikten og velge "Detaljer". Under fanen "Reward" vil du finne opptjent bonus for alle dine kort. 

    Se hvor du får bonus

  • Bagasje- og nøkkelservice
    I velkomstpakken får du tilsendt nøkkel- og bagasjemerker som er utstyrt med unike numre. Disse anbefaler vi deg å feste til dine nøkler og din bagasje. Hvis du mister bagasjen eller nøklene dine, inneholder merkene informasjon så den som finner dem kan kontakte oss.

    Takket være de unike numrene, kan vi identifisere hvem som eier bagasjen eller nøklene, og deretter kontakte deg. Mistet bagasje leveres dit du ønsker, uavhengig av hvor i verden du befinner deg.
  • Rabatt på leie av bil hos Hertz
    Har du GOLD kundeprogrammet er det enkelt og billig å leie bil. Du får 10 % i rabatt i store deler av verden hos leiebilselskapet Hertz. Oppgi alltid CDP-nummer 748818, når du bestiller bil. Les mer om betingelser for rabatt

    Bestill bil online eller på telefon 67 16 80 00

  • Enkel overføring til og fra kredittkort i mobilbanken

    Ønsker du å foreta betalingen med bankkortet og ikke kredittkortet, er det enkelt å benytte mobilbanken til å foreta en overføring fra kredittkortkontoen til brukskontoen. (Bemerk at en overføring fra kredittkortkonto rentebelastes fra uttaksdagen). Det er også enkelt å betale tilbake det du har brukt av kreditt med kredittkortet ditt ved å overføre fra en av dine andre kontoer. Du kan selvfølgelig også velge å kun forholde deg til kredittkortfakturaen. 

    Husk at det er gode grunner til at du bør benytte kredittkortet og ikke bankkortet når du kjøper varer og tjenester på nettet. 
    Kredittkortet gir deg bedre sikkerhet enn et vanlig bankkort om det skulle være feil eller mangel ved varen. Handler du med kredittkortet kan du nemlig rette samme krav mot kredittyter som mot selger, dersom vare eller tjeneste er mangelfull eller om ikke selger overholder sine forpliktelser. Dette reguleres i Finansavtaleloven § 54b. 

     Kriterier som må være oppfylt for at krav kan rettes mot kredittyter er:

    • Du handler på kreditt
    • Du handler hos en næringsdrivende
    • Det foreligger en feil ved varen eller tjenesten du har kjøpt
    • Du har forsøkt å løse det med selger
    • Dersom det skulle oppstå problemer kan du altså få pengene tilbake fra banken om du ikke klarer å løse saken med selger
    • Si i fra til banken umiddelbart dersom du blir utsatt for svindel
  • Danske Assistanse
    Danske Assistanse er samlebetegnelsen for en rekke tjenester som inngår i GOLD:

     

    • ID-tyversikring
    • Bagasje- og Nøkkelservice
    • Sperretjenesten for kort og mobil
    • Nødkontanter

     

    Logg inn på Danske Assistanse for å lese mer. Du logger på Danske Assistanse med din BankID. Første gang du logger på skal du bruke et engangspassord. Dette får du tilsendt per brev eller i velkomstpakken fra oss. Ta kontakt med oss på 08540 hvis du ikke finner dette brevet.

  • Sperretjeneste for kort og mobil
    Gjennom Danske Assistanse kan du registrere alle dine kort, mobiltelefoner og mobilabonnement i et online register. Ved tap eller tyveri trenger du kun å ta én telefon, og du vil få hjelp til å sperre disse.

    Du kan også registrere kort og mobiltelefoner for familiemedlemmer som bor på samme adresse som deg. Kort utstedt av Danske Bank er automatisk registrert. 
  • Gebyrfrie nødkontanter
    Med GOLD kundeprogram hjelper vi deg med nødkontanter inntil kr 5 000,  gebyrfritt. Dette kan løse en vanskelig situasjon, hvis du er så uheldig og mister dine kort når du er på ferie. Beløpet vil bli trukket fra din konto. Skulle du ha behov for mer enn kr 5 000, må det avtales med oss i vår åpningstid.
  • Bankkort med kontaktløs betaling og uten årsgebyr
    Våre bankkort er har funksjonalitet for kontaktløs betaling. Les mer om kontaktløs betaling

     

    De fleste banker krever et gebyr på kr 275 - 300 for å utstede bankkort. I GOLD er dette inkludert i prisen for kundeprogrammet. Bankkortet inngår som standard i kundeprogrammet, og det er ingen kostnad for ekstra kort hvis du ønsker å bestille det. Du kan ikke ha flere kort i ditt navn på en og samme konto, men du kan kostnadsfritt bestille kort i din ektefelle/samboers navn (ektefelle-/familiekort), eller ekstra kort på en regningskonto.

  • 365Privat
    I kundeprogrammet får du også kredittkortet 365 MasterCard som inneholder mange fordeler. F.eks får du ekstra rabatt når du fyller drivstoff på Esso.


    Les mer om 365-kortet her

  • Dagligøkonomi - gebyrfri hverdag
    • Du får ett bankkort og to kredittkort (GOLD kredittkort og 365 MasterCard) som er gebyrfrie i inn- og utland*
    • Legitimasjon på bankkort ved henvendelse på kontoret
    • Gratis GOLD ektefelle-/familiekort
    • SPAR Aktiv for fast månedlig sparing og med vår beste innskuddsrente
    • Samme PIN-kode for alle dine kort i banken

    *Merk: uttaksgebyr på kredittkort ved uttak i minibank.

  • Nett-, mobil- og brettbank
    • Gebyrfri regningsbetaling og overføring mellom konti
    • Kjøp og salg av verdipapirer på 13 børser
    • Gratis saldo-, kursvarsling etc. via SMS eller e-post
    • Post fra banken direkte i nettbanken
    • Tips og råd til deg fra banken
    • En visuell oversikt over hva du bruker pengene dine på Mitt forbruk
  • Inntil tre kostnadsfrie boligvisninger ved salg av bolig

Velkommen til Danske Bank