Nettsletting

Har noen opprettet en falsk profil i ditt navn eller tatt over Instagramkontoen din? Er e-posten din hacket, eller har du kommet over nettsteder som bruker bilder eller annen personlig informasjon om deg uten ditt samtykke? Nå kan du få hjelp til å fjerne uønsket eller krenkende innhold på nettet.

Dette får du hjelp til

  • Få tilbake tilgangen til hackede e-poster eller brukerkontoer.
  • Slette og begrense omfanget av personlig informasjon som spres på uønskede steder.
  • Fjerning av krenkende kommentarer og hatmeldinger.
  • Kontakte eieren av et nettsted for å ta bort uønskede eller krenkende bilder og videoer.
  • Anmelde mobbing og trakassering.

 

Vi kan ikke garantere at innholdet tas bort. Årsaken til dette kan være at innholdet ikke strider mot det aktuelle nettstedet ansvarsvilkår og/eller mot gjeldende norsk lovgivning, eller at nettstedet ikke svarer. 


Du får alltid snakke med en rådgiver og holdes oppdatert under hele prosessen. Når oppdraget er utført får du tips og råd om hvordan du kan unngå lignende problemer i fremtiden.

Du kan når som helst få rådgivning om hvordan du kan beskytte deg mot å få personlig infomasjon om deg spredt på nettet.

d9ef9b59-00090252-de3ff846

Kontakt oss for råd og hjelp

  • GOLD og PLATINUM:
    +47 987 08 540

  • World Elite:
    +47 987 05 522

  • Akademikerne:
    +47 987 05 550

  • E-post:
    idtyveri@assistansemail.danskebank.no




Tjenesten tilbys i samarbeid med cxLoyalty International AS og inngår for deg som er kunde via Private Banking med World Elite, PLATINUM, GOLD eller Akademikerne Pluss avtalen, samt medlemmer av din husstand.

Spørsmål og svar om Nettsletting

  • Hvem kan kontakte Nettsletting?

    Kunder i Danske Bank med kundeprogrammene GOLD, PLATINUM, World Elite og Akademikerne, samt medemmer av deres husstand.

  • Hva er åpningstidene hos Nettsletting?

    Nettsletting tar imot din henvendelse året rundt, døgnet rundt.

    Du når oss på telefon:

    • GOLD: 987 08540
    • PLATINUM: 987 08540
    • World Elite: 987 05522
    • Akademikerne: 987 05550

    Du kan også kontakte oss på epost: idtyveri@assistansemail.danskebank.no

  • Kan foreldre ta kontakt med Nettsletting på sine barns vegne for å få hjelp?
    Ja, så lenge forelderen har et kundeprogram i Danske Bank hvor tjenesten tilbys. Er barnet over 13 år innhenter Nettsletting samtykke fra barnet.
  • Er det noen aldersgrense for hvem som kan henvende seg til Nettsletting?

    Nei, det er ingen aldersgrense.

  • Hvor lang tid tar det før jeg får hjelp fra Nettsletting?

    Sender du e-post til id@assistansemail.danskebank.no hører du fra oss innen 24 timer. Er det helg når du tar kontakt, vil du høre fra oss første hverdag.

    Nettsletting svarer på telefon hele døgnet, året rundt. Vær oppmerksom på at utenfor ordinær kontortid (mandag-fredag 08-17) hjelper vi deg med å registrere din sak og sørger for at den blir fulgt opp førstkommende arbeidsdag. Det er ingen saksbehandling utenfor ordinær kontortid.

    Benytt disse telefonnumrene:

    • GOLD: 987 08540
    • PLATINUM: 987 08540
    • World Elite: 987 05522
    • Akademikerne: 987 05550
  • Hvor lang tid tar det fra jeg ber om hjelp fra Nettsletting til uønsket materiale på nettet er fjernet?

    Noen ganger går det raskt, mens andre ganger tar det lang tid innen websteder besvarer Nettslettings anmodning om å få noe slettet.

    Nettsletting kan ikke garantere at vi kan få fjernet det innholdet du ønsker bort. Det er ikke alle typer innhold man kan kreve å få fjernet. Hvis det ikke er mulig får du en forklaring på det.

  • Kan dere garantere at bildene/innholdet blir borte?
    Nei, dessverre kan vi ikke garantere at vi kan hjelpe deg. Men vi garantere at vi gjør det vi kan for å få bildene/innholdet fjernet hvis din henvendelse dekkes av tjenestens vilkår.
  • Hva skjer hvis dere ikke kan hjelpe meg?

    Hvis Nettsletting ikke får slettet bildene/innholdet, setter vi i verk tiltak for å minimere eksponeringen av materialet. F.eks. ved å avindeksere hos søkemotorene.

    Eksempel på bilder/innhold Nettsletting ikke kan få fjernet, er innhold i lukkede grupper på sosiale medier. Hvis vi ikke klarer å få fjernet bildene/innholdet får du en forklaring og råd om relevante regler og rettigheter.

  • Hvor går grensen for hva Nettsletting kan hjelpe med?
    • Nettsletting er en tjeneste som skal hjelp deg med å få fjernet uønsket og krenkende innhold på nettet som har blitt publisert uten ditt samtykke. Nettsletting kan ikke kreve at offentlig informasjon blir fjernet.
    • Nettsletting gir deg råd og veiledning om hvordan du går frem for å fjerne uønsket innhold på nettet, f.eks. råd og informasjon om sikkerhetsinnstillinger og brukervilkår for kjente websteder. Hvis det er hensiktsmessig kan Nettsletting ta over saken. Vi vil da kontakte eierne til de respektive websteder og følge opp saken tett, men vi kan ikke drive etterforskning for å finne den som står bak publiseringen.
    • Nettsletting kan ikke gi deg råd og veiledning som bærer karakter av IT-teknisk support, f.eks. brukerinnstillinger på mobilen din eller nettbrettet ditt, eller hjelpe deg med å velge programvare.
  • Kan Nettsletting hjelpe meg hvis PCen min er blitt hacket?

    Nei, Nettsletting kan ikke hjelpe deg med spørsmål som er av IT-teknisk karakter.

  • Løser Nettsletting alle henvendelser dere får?
    Vi kan ikke garantere at Nettsletting får fjernet alt uønsket innhold du vi fjerne. Noen ganger er det vanskelig å få webstedene til å svare på våre henvendelser om å få fjernet bilder/innhold. Hvis Nettsletting ikke kan hjelpe deg får du svar på hvorfor i rapporten du får når saken avsluttes.

Les også