Del

Danske Bank stiger frem i kundebarometer

Danske Bank kommer på plass 62 av 153 i Norsk Kundebarometer. Vi bedrer scoren med 0,8 til totalt 73,3 i kategorien "fornøyde kunder".

- Det er gledelig å se at vi evner å løfte oss videre i Norsk Kundebarometer. Vi har tatt imot rekordmange nye kunder, og resultatet er en bekreftelse på at vi lykkes med å skape gode kundeopplevelser for både nye og eksisterende kunder», sier Aleksander Dahl, leder for Retail Banking. 

- Vi gleder oss til veien videre sammen med kundene våre

Aleksander Dahl
Leder for Retail Banking

- Jeg vil gjerne takke alle kunder for tilliten, enten de har vært med oss i mange år eller nettopp har blitt kunde i banken. Vi brenner for kundene våre og går på jobb hver dag for å sikre at alle våre kunder er økonomisk trygge. Vi gleder oss til veien videre, og skal arbeide hardt for at kundene i Danske Bank skal få realisert sine drømmer på en økonomisk forsvarlig måte, sier Aleksander Dahl.

Om Norsk Kundebarometer

Hvilke bedrifter har landets mest (og minst) fornøyde kunder? Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Årets undersøkelse ble gjennomført fra 15. januar til 12. mars, altså før Norge gikk i «lockdown». Kundetilfredsheten i Norge er samlet sett ned 0,7 poeng fra i 2018. Les mer her.