Platinum

Et eksklusivt og innholdsrikt kundeprogram med alt du trenger for en enkel og effektiv hverdagsøkonomi.

  • Brukskonto med bankkort og nettbank til daglig bruk.
  • Platinum kredittkort, Priority Pass og reiseforsikring.
  • Danske Bank Assistanse: Din Concierge, Hjelp ved ID-tyveri, Nettsletting, Sperretjeneste for kort og mobil samt Bagasje- og nøkkelservice.

Hva er et kundeprogram?

Vi har samlet kort, konto og nettbank i ulike kundeprogram. Det som skiller kundeprogrammene fra hverandre er de fordelaktige tilleggstjenestene. Med Platinum kundeprogram får du blant annet:

Bruks- og sparekonto
Du får en brukskonto til lønnsinngang og daglig bruk. I tillegg kan du i nettbanken åpne en regningskonto til de faste utgiftene, og du kan bestille SPAR Platinum, en sparekonto med god rente fra første krone og uten begrensninger. Du får også egne kontoer som er tilknyttet kredittkortene. 

Bankkort og kredittkort
Du får fire kort som dekker dine kortbehov på hver sin måte:

 

  • Platinum bankkort med kontaktløs betalingsfunksjon
  • Platinum kredittkort for kortsiktig kreditt og betaling ved netthandel
  • Kredittkortet 365 MasterCard gir deg Norges råeste drivstoffrabatt
  • Priority Pass'et gir deg adgang til over 1 200 lounger på flyplasser i mer enn 130 land 

Flere Platinum-fordeler...

  • Reise- og avbestillingsforsikring, inklusive kjøpsforsikring og ID-tyveriforsikring
  • Din Concierge via Danske Bank Assistanse
  • Din Sikkerhet via Danske Bank Assistanse: Hjelp ved ID-tyveri, Nettsletting, Sperretjeneste for kort og mobil samt Bagasje- og nøkkelservice.
kundeprogram

Fordeler med Platinum

  • Danske Bank Assistanse
    Danske Bank Assistanse er samlebetegnelsen for en rekke tjenester som inngår i PLATINUM:
    • Din ConciergeDu kan ordne mye selv, men du trenger ikke.  Din Concierge har høy kunnskap om hva som rører seg og hjelper deg gjerne med tips, råd, og selve bestillingen. Du betaler kun for det du bestiller og sparer verdifull tid, samtidig som du får tilgang til vårt store netverk av partnere innen hotell, restaurant, uteliv og mye mer - over hele verden. 
    • Hjelp ved ID-tyveri: Hjelper deg å forebygge, oppdage og begrense de økonimiske konsekvensene av et ID-tyveri, og er tilgjengelig døgnet rundt året rundt.
    • Nettsletting: Hjelp til å slette uønsket innhold på nettet
    • Sperre kort og mobil: Ved tap eller tyveri trenger du kun å ta én telefon, og du vil få hjelp til å sperre alle kort og evt mobil registrert i Sperretjenesten. Ved tap av registrerte kort på ferie hjelper vi deg også med nødkontanter.
    • Sikre nøkler og bagasje: Bagasje- og nøkkelservice øker muligheten for å få tilbake bagasje og nøkler som er kommet på avveie. Du får tilsendt bagasjemerker og nøkkelringer som du kan feste på din bagasje og dine nøkkelknipper.

    Les mer om Danske Bank Assistanse

  • Reise- og avbestillingsforsikring

    Reise- og avbestillingsforsikringen forutsetter at du er medlem av Norsk folketrygd, eller tilsvarende ordning i Norden, og bor i Norden på en folkeregistrert adresse. Videre forutsettes at du betaler minimum 50 % av transportomkostningene med et kort eller konto tilknyttet PLATINUM programmet. Vi anbefaler at du gjør deg kjent med de fullstendige forsikringsvilkårene.

    Inkludert i forsikringen:

    • Reise- og avbestillingsforsikring for hele familien
    • Inkludert egenandelforsikring på leiebil (gjelder fra 1. juli 2017)
    • Kjøpsforsikring i tilknytning til reisen
    • Identitestyveriforsikring (se detaljer i pkt. 10 i vilkårene)
    • Hole-in-one-forsikring

    Se dokumentene i sin helhet her:

  • Dagligøkonomi - gebyrfri hverdag
    • Du får ett Bankkort og to kredittkort (Platinum kredittkort og 365Privat) som er gebyrfrie i inn- og utland*
    • Legitimasjon på Bankkort ved henvendelse på kontoret
    • Gratis PLATINUM familiekort
    • SPAR Platinum, bankens beste innskuddskonto
    • Samme PIN-kode for alle dine kort i banken

    *Merk: uttaksgebyr på kredittkort ved uttak i minibank.

  • Nett-, mobil- og brettbank
    • Gebyrfri regningsbetaling og overføring mellom kontoer
    • Kjøp og salg av verdipapirer på 13 børser
    • Gratis saldo-, kursvarsling etc. via SMS eller e-post
    • Post fra banken direkte i nettbanken
    • Tips og råd til deg fra banken
    • En visuell oversikt over hva du bruker pengene dine på Mitt forbruk
  • Bankkort med kontaktløs betaling og uten årsgebyr
    Våre bankkort er har funksjonalitet for kontaktløs betaling.

     

    De fleste banker krever et gebyr på kr 275 - 300 for å utstede bankkort. I Platinum er dette inkludert i prisen for kundeprogrammet. Bankkortet inngår som standard i kundeprogrammet, og det er ingen kostnad for ekstra kort hvis du ønsker å bestille det. Du kan ikke ha flere kort i ditt navn på en og samme konto, men du kan bestille kort i din ektefelle/samboers navn (ektefelle-/familiekort), eller ekstra kort på en regningskonto.

  • Enkel overføring til og fra kredittkort i mobilbanken

    Ønsker du å foreta betalingen med bankkortet og ikke kredittkortet, er det enkelt å benytte mobilbanken til å foreta en overføring fra kredittkortkontoen til brukskontoen. (Bemerk at en overføring fra kredittkortkonto rentebelastes fra uttaksdagen). Det er også enkelt å betale tilbake det du har brukt av kreditt med kredittkortet ditt ved å overføre fra en av dine andre kontoer. Du kan selvfølgelig også velge å kun forholde deg til kredittkortfakturaen. 

    Husk at det er gode grunner til at du bør benytte kredittkortet og ikke bankkortet når du kjøper varer og tjenester på nettet. 
    Kredittkortet gir deg bedre sikkerhet enn et vanlig bankkort om det skulle være feil eller mangel ved varen. Handler du med kredittkortet kan du nemlig rette samme krav mot kredittyter som mot selger, dersom vare eller tjeneste er mangelfull eller om ikke selger overholder sine forpliktelser. Dette reguleres i Finansavtaleloven § 54b. 

     Kriterier som må være oppfylt for at krav kan rettes mot kredittyter er:

    • Du handler på kreditt
    • Du handler hos en næringsdrivende
    • Det foreligger en feil ved varen eller tjenesten du har kjøpt
    • Du har forsøkt å løse det med selger
    • Dersom det skulle oppstå problemer kan du altså få pengene tilbake fra banken om du ikke klarer å løse saken med selger
    • Si i fra til banken umiddelbart dersom du blir utsatt for svindel

  • Priority Pass

    Kortet gir deg adgang til mer enn 1 200 flyplasslounger i 130 land verden over. I loungene kan du spise, drikke og arbeide i rolige omgivelser når du er på reise. Du kan også ta med gjester i loungen. Det er viktig at du alltid medbringer ditt Priority Pass når du reiser, da du må vise kortet for få adgang til loungene.

    Ønsker du tilgang til OSL Lounge på Gardermoen og North Sea Lounge i Stavanger, trenger du kun å bruke kredittkortet ditt. Du trenger ikke registrere deg på forhånd, men det er viktig at du i resepsjonen oppgir at du er LoungeKey-medlem.

  • 365Privat
    I kundeprogrammet får du også kredittkortet 365 MasterCard som inneholder mange fordeler. F.eks får du ekstra rabatt når du fyller drivstoff på Esso.

     

    Les mer om 365 kortet her

  • Gebyrfrie nødkontanter
    Med Platinum kundeprogram hjelper vi deg med nødkontanter inntil kr 5 000, uten at du må betale gebyr. Dette kan løse en vanskelig situasjon, hvis du er så uheldig og mister dine kort når du er på ferie. Beløpet vil bli trukket fra din konto. Skulle du ha behov for mer enn kr 5 000, må det avtales med oss i vår åpningstid.
  • Hole-in-one-forsikring
    Hole-in-oneforsikringen dekker utgiftene du får ved en hole-in-one på en godkjent av landets offisielle golfforbund. Dette inkluderer en drink, eller øl, til de som så hole-in-one slaget ditt. Se detaljer i vilkårene for reiseforsikringen.
  • Fordeler ved boligsalg
    Gratis verdivurdering, Trygg Bolighandel og tre visninger ved salg av bolig gjennom Meglerhuset Nylander.
  • Rabatt på leie av bil hos Hertz

    Med Platinum kundeprogram er det enkelt og billig å leie bil. Du får 10 % i rabatt i store deler av verden hos leiebilselskapet Hertz. Oppgi alltid CDP-nummer 748818, når du bestiller bil. Les mer om betingelser for rabatt 

    Bestill bil online eller på telefon 67 16 80 00