Cash Management-konferansen 2019
Onsdag 6. november gikk den årlige Cash Management-konferansen i Oslo av stabelen. Under finner du alle innleggene samt tilhørende presentasjoner.
Onsdag 6. november gikk den årlige Cash Management-konferansen i Oslo av stabelen. Under finner du alle innleggene samt tilhørende presentasjoner.
Christian Lie, Sjefstrateg Danske Bank
Christian ser nærmere på de globale handelutsiktene og hendelser i markedene denne høsten.
Johanna Herbst, Chief Digital Officer i Danske Bank
Johanna har jobbet i bank og finans i 20 år med fokus på salg og utvikling av digitale løsninger for bedriftskunder. Hun kom nylig fra en rolle i Danske Bank som ansvarlig for bankens nye plattform for bedriftskunder, District.
Per Nestor Warp, Co-founder & CEO i Axeptia
Axeptia leverer software- og integrasjonsløsninger som hjelper bedrifter med å ta fokuserte, datadrevne beslutninger knyttet til kunder og kundereskontro. Dette gjør det lettere å optimere egen arbeidskapital ved å redusere kredittiden, og å optimalisere risiko på egen kredittportefølje. Axeptia er et komplett arbeidsverktøy for kredittstyring, fra fakturaen er utstedt til den er betalt.
Martin Georgzen, P27, Head of strategy & communication
P27 er et nordisk banksamarbeid som har som mål å etablere en betalingsstruktur på tvers av de nordiske landene. Målet er å gjøre det raskere, billigere og enklere å betale på tvers av Nordens ulike valutaer. Prosjektet startet i 2017 og har et mål om oppstart i 2020.
Dr. Robert Dijkstra, Director in PWC Deals, PwC
A presentation about trends and developments within working capital management. PWC's annual working capital survey will be launched in the coming months. You will get the latest insights of working capital trends, followed by a discussion about what we see in the markets.
Linn Nærup Børke, Partner i Askeladden & Co
I foredraget, som heter «Buzzwords, unicorns and broken dreams: Deadly sins of the startup ecosystem today», prater Line Nærup Børke fra Askeladden om skiftet fra varer til tjenester i fysisk retail og hvordan vi går frem for å bygge selskaper som lykkes med nettopp tjenester, underholdning og servering. Som en del av foredraget tar vi liv av myter og fallgruver det er lett å gå når man skal starte et selskap eller bedrive innovasjon. Ønsket er at publikum skal sitte igjen med økt skepsis til buzzwords, hype og etablerte sannheter, og en unnskyldning til å stille spørsmålet «Hvorfor» mye oftere.
Ann-Kristin Hansen, Daglig leder i AntiDiffer
Ann-Kristin Hansen har jobbet med å lage gode brukeropplevelser siden 1998. Hansen mener at konkurransen om markedsandelene handler i stadig større grad om å skape fremragende kundeopplevelser hvor det å begeistre, behage og pleie kunden er de ansattes største drivkraft.