Axeptia er et verktøy som hjelper bedrifter med å redusere kunderisiko og forbedre likviditeten. Du får raskt og enkelt oversikt og kontroll over alle utestående kundefordringer, og du slipper å bruke tid og ressurser på å sette sammen data selv.

Det er en nettbasert programvare som fungerer som en datahub for informasjon. Tjenesten henter nemlig inn informasjon fra kundens interne økonomisystem og inkasso- og kredittopplysningsbyråer, og samler dem på én og samme plattform. Slik vil Axeptia hjelpe bedrifter med å få redusert kredittid og kredittrisiko.

Se video av Axeptia i aksjon lenger nede i artikkelen.

- Axeptia har i stor grad bidratt til at vi har kunnet automatisere og digitalisere mange av prosesser. Vi har rett og slett fått en ny og bedre hverdag, sier daglig leder i VMS Operations AS, Janicke Trana Johansen, som var en av de første bedriftene som implementerte Axeptia.

- Dette var verktøyet vi ikke visste at vi trengte, sier hun.

Fordeler for din bedrift

  • Reduser utestående kundefordringer
  • Frigjør arbeidskapital og forbedre likviditeten
  • Optimaliser kunderisiko ved å avdekke faresignaler
  • Se kredittrisiko på egne kunder og ta grep tidlig for å unngå tap som følge av konkurser
  • Totaloversikt over alt dine kunder skylder deg
  • Automatiser oppfølging av sene betalere

Som samarbeidspartner informerer Danske Bank på denne siden om Axeptias produkt. For å kunne kjøpe produktet må du være i direktekontakt med Axeptia.

Bjarte Skotnes, Senior Cash Manager i Danske Bank, jobber tett med kunder som allerede har fått implementert Axeptia. Han peker på flere ting som gjør at bedriftene verdsetter produktet.

- Jeg tror mange kunder har savnet et system som samler all informasjon om kunde og kunderisiko på ett sted. Det får de i Axeptia. I tillegg får man en sømløs integrasjon med ERP, noe som er unikt med denne løsningen, sier Skotnes.

- Det er også et veldig godt verktøy for bruk til internkommunikasjon i konsernet, fortsetter han.
 

Slik fungerer Axeptia

a915d811-00090252-3cba72eb