PLATINUM

Et eksklusivt og innholdsrikt kundeprogram med alt du trenger for en enkel og effektiv hverdagsøkonomi.

  • Brukskonto med bankkort og nettbank til daglig bruk
  • PLATINUM kredittkort, Danske Bank Reward, Priority Pass og reiseforsikring
  • Concierge Service, Danske Bank Assistanse, nøkkel- og bagsjeservice og hjelp ved ID-tyveri

Hva er et kundeprogram?

Vi har samlet kort, konto og nettbank i ulike kundeprogram. Det som skiller kundeprogrammene fra hverandre er de fordelaktige tilleggstjenestene. Med PLATINUM kundeprogram får du blant annet:

Bruks- og sparekonto
Du får en brukskonto til lønnsinngang og daglig bruk. I tillegg kan du i nettbanken åpne en regningskonto til de faste utgiftene, og du kan bestille SPAR Platinum, en sparekonto med god rente fra første krone og uten begrensninger. Du får også egne kontoer som er tilknyttet kredittkortene. 

Bankkort og kredittkort
Du får fire kort som dekker dine kortbehov på hver sin måte:

  • PLATINUM bankkort med kontaktløs betalingsfunksjon
  • PLATINUM kredittkort for kortsiktig kreditt og betaling ved netthandel
  • Kredittkortet 365 MasterCard gir deg Norges råeste drivstoffrabatt
  • Priority Pass'et gir deg adgang til over 1 000 lounger på flyplasser i mer enn 130 land 

Flere PLATINUM-fordeler...

  • Reise- og avbestillingsforsikring, inklusive kjøpsforsikring og ID-tyveriforsikring
  • Concierge Service 
  • Danske Bank Reward
  • Danske Assistanse med online sperretjeneste for kort og mobil, hjelp ved ID-tyveri, nøkkel- og bagasjeservice

Danske Bank Reward

Du får bonus når du handler i utvalgte butikker, uansett hvilket kort du bruker fra Danske Bank.

Se hvor du får bonus

kundeprogram

Fordeler med PLATINUM

  • Reise- og avbestillingsforsikring

    Reise- og avbestillingsforsikringen forutsetter at du er medlem av Norsk folketrygd, eller tilsvarende ordning i Norden, og bor i Norden på en folkeregistrert adresse. Videre forutsettes at du betaler minimum 50 % av reiseomkostningene med et kort eller konto tilknyttet PLATINUM programmet. Vi anbefaler at du gjør deg kjent med de fullstendige forsikringsvilkårene.

    Inkludert i forsikringen:

    • Reise- og avbestillingsforsikring for hele familien
    • Kjøpsforsikring i tilknytning til reisen
    • Identitestyveriforsikring (se detaljer i pkt. 10 i vilkårene)
    • Hole-in-one-forsikring

    Se dokumentene i sin helhet her:

     

  • ID-tyverisikring

    Identitetstyveri er en av de raskest voksende formene for kriminalitet. Blir du utsatt for det, kan du føle deg maktesløs når du mottar inkassokrav og bekreftelse på kredittvurderinger du ikke har kjennskap til. Kanskje oppdager du at noen har omadressert posten din for å stjele personlige brev. Med Danske Bank ID-tyversikring kan du når som helst ringe oss for å få råd om hvordan du kan forebygge ID-tyveri.

    Mistenker du ID-tyveri, eller er blitt utsatt for det, ta alltid kontakt med oss. Vi vil heller at du ringer en gang for mye enn at du lar være.

    Gjennom Danske Assistanse har vi eksperter som hjelper med å sikre deg, rydde opp og få oversikt over situasjonen og blant annet:

    • kontakter kreditorer og kredittselskaper for å avvise de kravene de har rettet mot deg
    • krever urettmessige betalingsanmerkninger slettet
    • gir råd og veiledning om hvordan du kan forhindre ytterligere misbruk av din identitetkontakter 

     

    Tjenesten inneholder ikke noen forsikringssum, og kommer i tillegg til ID-tyveriforsikringen som inngår i PLATINUM reise- og avbestillingsforsikringen.

  • Danske Bank Reward

    Danske Bank Reward er en bonusordning som gir deg bonus når du handler i utvalgte butikker når du enten bruker ditt Platinum bankkort, Platinum kredittkort eller ditt 365 MasterCard.

    Bonus er penger som samles opp og blir utbetalt til deg to ganger i året - 31. mai og 30. november. Du kan se opptjent bonus ved å logge inn i nettbanken, trykke på pilen ved siden av saldoen i kontooversikten og velge "Detaljer". Under fanen "Reward" vil du finne opptjent bonus for alle dine kort. 

    Se hvor du får bonus.

  • Danske Bank Assistanse
    Danske Bank Assistanse er samlebetegnelsen for en rekke tjenester som inngår i PLATINUM:

     

    • Concierge Service
    • Konsulenthjelp hvis du blir utsatt for ID-tyveri
    • Bagasje- og Nøkkelservice
    • Online sperretjenesten for kort og mobil. Du kan også registrere pass.
    • Nødkontanter

     

    Logg inn på Danske Bank Assistanse for å lese mer. Du logger på Danske Bank Assistanse med din BankID. Første gang du logger på skal du bruke et engangspassord. Dette får du tilsendt per brev eller i velkomstpakken fra oss. Ta kontakt med oss på 08540 hvis du ikke finner dette brevet. 

    Logg inn på Danske Bank Assistanse

  • Bagasje- og nøkkelservice
    I velkomstpakken får du tilsendt nøkkel- og bagasjemerker som er utstyrt med unike numre. Disse anbefaler vi deg å feste til dine nøkler og din bagasje. Hvis du mister bagasjen eller nøklene dine, inneholder merkene informasjon så den som finner dem kan kontakte oss.

    Takket være de unike numrene, kan vi identifisere hvem som eier bagasjen eller nøklene, og deretter kontakte deg. Mistet bagasje leveres dit du ønsker, uavhengig av hvor i verden du befinner deg.
  • Sperretjeneste for kort og mobil
    Gjennom Danske Bank Assistanse kan du registrere alle dine kort, mobiltelefoner og mobilabonnement i et online register. Ved tap eller tyveri trenger du kun å ta én telefon, og du vil få hjelp til å sperre disse.

    Du kan også registrere kort og mobiltelefoner for familiemedlemmer som bor på samme adresse som deg. Kort utstedt av Danske Bank er automatisk registrert. 
  • Concierge Service

    Concierge Service er en del av Danske Bank Assistanse og kan bidra til å gjøre hverdagen din enklere. Ved å kontakte Concierge Service, sparer du verdifull tid, samtidig som du får tilgang til vårt store nettverk av partnere innenfor hotell, restaurant, kultur og mye mer - over hele verden. Det koster ingenting å bruke Concierge Service. Du betaler kun for det du bestiller. 

    Eksempler på hva du kan bruke Concierge Service til:

    • Bestille hotell, fly og leiebil i inn- og utland
    • Bestille billetter til teater, konserter og sportsbegivenheter
    • Reservere bord på restauranter over hele verden
    • Sørge for at du får plass på gjestelister på barer/nattklubber over hele verden
    • Bestille og sørge for levering av blomster eller andre gaver
    • Hjelp til å planlegge din ferie, og tipse om spennende reisemål
    • Bestille billetter til ulike severdigheter

    Se aktuelle Concierge tilbud her

    Kontaktinfo

    • Tlf: (+47 915) 02004 eller (+47 915) 08540
    • E-post: concierge@danskebankassistanse.no

    Åpningstider

    • Mandag–fredag (08-21)
    • Lørdag (09–17) 

    Henvendelser blir besvart så snart som mulig, og senest påfølgende arbeidsdag. Hvis din henvendelse haster, anbefaler vi at du kontakter oss per telefon.

  • Dagligøkonomi - gebyrfri hverdag
    • Du får ett Bankkort og to kredittkort (Platinum kredittkort og 365Privat) som er gebyrfrie i inn- og utland*
    • Legitimasjon på Bankkort ved henvendelse på kontoret
    • Gratis PLATINUM familiekort
    • SPAR Platinum, bankens beste innskuddskonto
    • Samme PIN-kode for alle dine kort i banken

    *Merk: uttaksgebyr på kredittkort ved uttak i minibank.

  • Nett-, mobil- og brettbank
    • Gebyrfri regningsbetaling og overføring mellom kontoer
    • Kjøp og salg av verdipapirer på 13 børser
    • Gratis saldo-, kursvarsling etc. via SMS eller e-post
    • Post fra banken direkte i nettbanken
    • Tips og råd til deg fra banken
    • En visuell oversikt over hva du bruker pengene dine på Mitt forbruk
  • Bankkort med kontaktløs betaling og uten årsgebyr
    Våre bankkort er har funksjonalitet for kontaktløs betaling. Les mer om kontaktløs betaling

     

    De fleste banker krever et gebyr på kr 275 - 300 for å utstede bankkort. I PLATINUM er dette inkludert i prisen for kundeprogrammet. Bankkortet inngår som standard i kundeprogrammet, og det er ingen kostnad for ekstra kort hvis du ønsker å bestille det. Du kan ikke ha flere kort i ditt navn på en og samme konto, men du kan bestille kort i din ektefelle/samboers navn (ektefelle-/familiekort), eller ekstra kort på en regningskonto.

  • Enkel overføring til og fra kredittkort i mobilbanken

    Ønsker du å foreta betalingen med bankkortet og ikke kredittkortet, er det enkelt å benytte mobilbanken til å foreta en overføring fra kredittkortkontoen til brukskontoen. (Bemerk at en overføring fra kredittkortkonto rentebelastes fra uttaksdagen). Det er også enkelt å betale tilbake det du har brukt av kreditt med kredittkortet ditt ved å overføre fra en av dine andre kontoer. Du kan selvfølgelig også velge å kun forholde deg til kredittkortfakturaen. 

    Husk at det er gode grunner til at du bør benytte kredittkortet og ikke bankkortet når du kjøper varer og tjenester på nettet. 
    Kredittkortet gir deg bedre sikkerhet enn et vanlig bankkort om det skulle være feil eller mangel ved varen. Handler du med kredittkortet kan du nemlig rette samme krav mot kredittyter som mot selger, dersom vare eller tjeneste er mangelfull eller om ikke selger overholder sine forpliktelser. Dette reguleres i Finansavtaleloven § 54b. 

     Kriterier som må være oppfylt for at krav kan rettes mot kredittyter er:

    • Du handler på kreditt
    • Du handler hos en næringsdrivende
    • Det foreligger en feil ved varen eller tjenesten du har kjøpt
    • Du har forsøkt å løse det med selger
    • Dersom det skulle oppstå problemer kan du altså få pengene tilbake fra banken om du ikke klarer å løse saken med selger
    • Si i fra til banken umiddelbart dersom du blir utsatt for svindel

  • Priority Pass

    Kortet gir deg adgang til mer enn 1 000 flyplasslounger i 130 land verden over. I loungene kan du spise, drikke og arbeide i rolige omgivelser når du er på reise. Du kan også ta med gjester i loungen. Det er viktig at du alltid medbringer ditt Priority Pass når du reiser, da du må vise kortet for få adgang til loungene.


    Ønsker du tilgang til OSL Lounge på Gardermoen og North Sea Lounge i Stavanger, trenger du kun å bruke kredittkortet ditt. Du trenger ikke registrere deg på forhånd, men det er viktig at du i resepsjonen oppgir at du er LoungeKey-medlem.

  • 365Privat
    I kundeprogrammet får du også kredittkortet 365 MasterCard som inneholder mange fordeler. F.eks får du ekstra rabatt når du fyller drivstoff på Esso.

     

    Les mer om 365 kortet her

  • Gebyrfrie nødkontanter
    Med PLATINUM kundeprogram hjelper vi deg med nødkontanter inntil kr 5 000, uten at du må betale gebyr. Dette kan løse en vanskelig situasjon, hvis du er så uheldig og mister dine kort når du er på ferie. Beløpet vil bli trukket fra din konto. Skulle du ha behov for mer enn kr 5 000, må det avtales med oss i vår åpningstid.
  • Hole-in-one-forsikring
    Hole-in-oneforsikringen dekker utgiftene du får ved en hole-in-one på en godkjent av landets offisielle golfforbund. Dette inkluderer en drink, eller øl, til de som så hole-in-one slaget ditt. Se detaljer i vilkårene for reiseforsikringen.
  • Fordeler ved boligsalg
  • Rabatt på leie av bil hos Hertz

    Med PLATINUM kundeprogram er det enkelt og billig å leie bil. Du får 10 % i rabatt i store deler av verden hos leiebilselskapet Hertz. Oppgi alltid CDP-nummer 748818, når du bestiller bil. Les mer om betingelser for rabatt 

    Bestill bil online eller på telefon 67 16 80 00


Velkommen til Danske Bank