Få hjelp: Kort

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål om kort. Bla nedover siden eller klikk på en av lenkene for å komme til den kategorien du ønsker.

Sperre eksisterende kort

Kortsvindel og ukjente trekk fra din konto?

Hvis banken oppdager at det kan være misbruk på kortet ditt, kan vi midlertidig sperre kortet. Vi sender deg da en sms som informerer om dette, og ber deg om å ringe oss tilbake på et telefonnummer som står oppgitt i sms’en. 

PIN-kode

Beløpsgrenser

Beløpsgrensen er maksbeløpet du kan bruke når du benytter kortet ditt. Det kan være beløpsgrenser for en transaksjon, for et visst antall dager og det kan være forskjell på varekjøp og minibankuttak.

Netthandel

Kontaktløs betaling

Alle som du får i Danske Bank, gir deg muligheten til å betale kontaktløst. Kontaktløs betaling er raskt, enkelt og sikkert - og det fungerer både i Norge og i utlandet.

Bruk av kort i utlandet

Kontanttjenester i butikk

Med Kontanttjenester i butikk kan du ta ut og sette inn penger i butikker tilhørende NorgesGruppen i hele Norge, kun ved å tæppe eller sette inn ditt BankAxept-kort i terminalen og taste din PIN-kode.  

Reiseforsikring

Har du kundeprogram Gold, Platinum eller Danske Bank kundeprogram har du reiserforsikring inkludert dersom du betaler minimum 50 % av transportutgiftene med et kort eller konto i ditt kundeprogram.

Se all informasjon om reiseforsikring

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.