Kort

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål om kort. Bla nedover siden eller klikk på en av lenkene for å komme til den kategorien du ønsker.

Bestilling og sperring av kort Misbruk av kort og reklamasjon
PIN-kode Beløpsgrenser Bruk av kort i utlandet
Netthandel Kontaktløs betaling
Kontanttjenester i butikk Reiseforsikring

Bestilling og sperring  av kort

Misbruk av kort og reklamasjon

Hvis banken oppdager at det kan være misbruk på kortet ditt, kan vi midlertidig sperre kortet. Vi sender deg da en sms som informerer om dette, og ber deg om å ringe oss tilbake på et telefonnummer som står oppgitt i sms’en. 

PIN-kode

Beløpsgrenser

Beløpsgrensen er maksbeløpet du kan bruke når du benytter kortet ditt. Det kan være beløpsgrenser for en transaksjon, for et visst antall dager og det kan være forskjell på varekjøp og minibankuttak.

Bruk av kort i utlandet

Netthandel

Kontaktløs betaling

Bankkort (debetkort) som du får i Danske Bank, gir deg muligheten til å betale kontaktløst. Kontaktløs betaling er raskt, enkelt og sikkert - og det fungerer både i Norge og i utlandet.

Kontanttjenester i butikk

Med Kontanttjenester i butikk kan du ta ut og sette inn penger i butikker tilhørende NorgesGruppen i hele Norge, kun ved å tæppe eller sette inn ditt BankAxept-kort i terminalen og taste din PIN-kode. Vi anbefaler å følge Helsedirektoratet/Folkehelseinstituttet (FHI) sine anbefalinger når det gjelder håndtering av kontanter under dagens korona-situasjon. 

Reiseforsikring

Har du kundeprogram Gold, Platinum eller Akademikerne har du reiserforsikring inkludert dersom du betaler minimum 50 % av transportutgiftene med et kort eller konto i ditt kundeprogram.

Se all informasjon om reiseforsikring