- Bruk PIN og chip i bankterminal eller minibank første gang du bruker kortet.
- I mobilbanken under menypunktet Kort
- I nettbanken under Kort & valuta, velg Kortoversikt.
- Ringe banken for å få hjelp.
Få hjelp: Kort
Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål om kort. Bla nedover siden eller klikk på en av lenkene for å komme til den kategorien du ønsker.Sperre eksisterende kort
Kortsvindel og ukjente trekk fra din konto?
Hvis banken oppdager at det kan være misbruk på kortet ditt, kan vi midlertidig sperre kortet. Vi sender deg da en sms som informerer om dette, og ber deg om å ringe oss tilbake på et telefonnummer som står oppgitt i sms’en.
Smart bruk av kort i sommer
Vet du om du skal betale i lokal valuta eller ikke på ferie? Oppdag hvordan du kan sperre kortet i mobilbanken om man må. Her er våre syv beste tips til godt kortvett i ferien.
Les mer om kortvett i sommer herHar du blitt utsatt for svindel? Vi tipser
Du kan bli utsatt for svindel på flere måter. Få gode råd om hvordan du blant annet oppdager en falsk e-post, eller hva du gjør om du er blitt utsatt for kortsvindel. Vi hjelper deg.
Les hvordan du oppdager svindelPIN-kode
Beløpsgrenser
Beløpsgrensen er maksbeløpet du kan bruke når du benytter kortet ditt. Det kan være beløpsgrenser for en transaksjon, for et visst antall dager og det kan være forskjell på varekjøp og minibankuttak.
Netthandel
Kontaktløs betaling
Alle som du får i Danske Bank, gir deg muligheten til å betale kontaktløst. Kontaktløs betaling er raskt, enkelt og sikkert - og det fungerer både i Norge og i utlandet.
Bruk av kort i utlandet
Kontanttjenester i butikk
Med Kontanttjenester i butikk kan du ta ut og sette inn penger i butikker tilhørende NorgesGruppen i hele Norge, kun ved å tæppe eller sette inn ditt BankAxept-kort i terminalen og taste din PIN-kode.
Reiseforsikring
Har du kundeprogram Gold, Platinum eller Danske Bank kundeprogram har du reiserforsikring inkludert dersom du betaler minimum 50 % av transportutgiftene med et kort eller konto i ditt kundeprogram.