Lommepenger

En app for barn i alderen 8-14 år


Med lommepengeløsningen kan du enkelt gi barna dine lommepenger. Du trenger ikke å ta ut kontanter og de lærer å forholde seg til penger i en digital verden.

Barna får et bankkort og en app for å holde oversikt over pengene sine, og du kan styre forbruket og overføre penger i den nye mobilbanken.

Få appen


6A516094B958EDDF

Slik fungerer Lommepenger

1. Du gir lommepenger fra den nye mobilbanken

Du kan overføre lommepenger til barnets lommepenger-app fra den nye mobilbanken. Og du kan bestemme hvor mye penger barnet kan bruke om dagen, uken eller måneden. 

Prøv den nye mobilbanken

Se hvordan Lommepenger fungerer

2. Ditt barn får pengene i lommepenger-appen 

Barnet kan laste ned lommepenger-appen til sin telefon og se hvor mye penger som er satt inn på konto. Han eller hun kan også flytte penger mellom den tilhørende sparekontoen og kortet - men kun, hvis du har gitt tillatelse til det i mobilbanken. 

Få lommepenger-appen

3. Barnet bruker kortet

Barnet bruker sine lommepenger med kortet som følger med appen. Kortet har en PIN-kode og kan brukes i butikker og minibanker. 

Få lommepenger-appen

4. Følg forbruket

Du kan følge med på barnets forbruk via mobilbanken og du kan velge å få varsel når barnet har brukt mer enn et bestemt beløp.

Få lommepenger-appen

Spareskjema

Dette skjemaet hjelper deg igang med samtalen om sparing med barnet ditt. Skriv ut spareskjemaet og heng det opp på en plass alle kan se det. 

Last ned spareskjema

Slik får barnet appen

For å bruke appen må både du og ditt barn være kunde i Danske Bank

 

Som forelder må du begynne med å bestille den nye mobilbanken som du kan laste ned i AppStore eller Google Play.

I appen kan du trykke på den lille sirkelen med en prikk inni og velge "lommepenger" i menyen for å bestille tilgang til lommepengerløsningen.

Les mer om den nye mobilbanken

 

Merk: Barnet må være kunde i banken før Lommepenger kan bestilles. Når man bestiller får barnet en konto til forbruk og en til sparing. Kontoen for sparing vil være ny og erstatter ikke sparekontoen dere eventuelt har fra før.

  • 1. Ny mobilbank

     

    Som forelder må du begynne med å bestille den nye mobilbanken som du kan laste ned i AppStore eller Google Play.

    I appen kan du trykke på den lille sirkelen med en prikk inni og velge "lommepenger" i menyen for å bestille tilgang til lommepengerløsningen.

    Les mer om den nye mobilbanken

     

    Merk: Barnet må være kunde i banken før Lommepenger kan bestilles. Når man bestiller får barnet en konto til forbruk og en til sparing. Kontoen for sparing vil være ny og erstatter ikke sparekontoen dere eventuelt har fra før.

  • 2. Signering av avtale

     

    Du signerer avtalen med BankID i mobilbanken. Har dere delt foreldreansvar for barnet må den andre forelderen godkjenne avtalen i sin nye mobilbank.

  • 3. Kode

    Når avtalen er signert av alle foreldre/foresatte finner du engangskoden i din nye mobilbank. Denne bruker barnet for å logge på appen første gang. 


  • 4. Last ned Lommepenger

     

    Barnet ditt kan nå laste ned lommepenger-appen til sin mobil og logge på med sitt personnummer og koden du fikk tilsendt i den nye mobilbanken.


    iPhone

    Android

  • 5. Kort


    Kortet som tilhører Lommepenger blir sendt i posten. Koden til kortet kommer et par dager senere. Har barnet ditt et kort fra før, vil de ikke motta et nytt kort før det gamle utløper. Det gamle kortet skal fortsatt brukes og er nå knyttet opp til Lommepenger. 

    Merk: Barnet får en ny konto for sparing av lommepenger. Har dere allerede en sparekonto til barnet vil ikke denne bli berørt eller flyttet inn i lommepengeløsningen. 

Om du ikke er kunde så kan du enkelt bli det

Bli kunde

Ofte stilte spørsmål

Velkommen til Danske Bank