Første kolleksjon med treningsklær fra Loveit kommer i sommer, og i august kommer friluftskolleksjonen. 
—For oss har Danske Bank vært en viktig sparringspartner for å kunne vokse. Vi opplever at banken har vært på tilbudssiden og jobbet proaktivt med oss hele veien. De har tilbudt oss ulike løsninger og kommet med konkrete anbefalinger ut fra våre behov.
Silje Landevåg,
Silje Landevåg, Get Inspired

—Den viktigste jobben en bank kan gjøre er å være relevante når vi treffer kundene, og selvsagt levere det kunden etterspør. Get Inspired har frem til nå vært en blanding av oppstarts- og vekstselskap – hvor veksten har vært formidabel, samtidig som de har passet på å tjene penger. Vi vet derfor at selskapet etter hvert vil få behov for en rekke av våre tjenester, men at ikke alt var relevant i en tidlig fase, sier Heidi Algarheim, leder for bedriftsmarked.

—Vi har den siste tiden snakket om muligheten for å finne kinesiske produksjonspartnere gjennom akseleratorprogrammet nHack. For å ha et godt beslutningsgrunnlag for ny satsing er det viktig at kunden får vite om alle de muligheter banken kan bistå med, sier kundeansvarlig Anders Aune i bedriftsmarked i Trondheim.

—Vi har mye kompetanse innen friluft- og treningsklær, men det er noe helt nytt å lage noe eget selv. Derfor har det vært viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge. Vi har snakket om å starte opp noe eget i flere år, men med den veksten vi har hatt kunne vi ikke spore av. Nå har vi kommet til et punkt der vi har fått på plass mye, fått masse erfaring og er bedre rustet enn noen gang, sier Landevåg.

Ideen om å starte med en egen kolleksjon fikk Landevåg i 2010. Selskapet ble opprettet og aksjekapitalen ble satt inn, men så tok det mer eller mindre av for Get Inspired som ble etablert året før. 

Start med en tydelig forretningsplan

Get Inspired har i dag 25 ansatte. Landevåg startet med å selge treningsklær hjemme fra kjøkkenbenken, og i fjor omsatte nettbutikken for 166 millioner kroner. Hennes beste råd til unge gründere er å starte med en god og tydelig forretningsplan.

—Samtidig må man ha kunde- og markedsfokus fra dag én. Man må kartlegge egen kompetanse og hvilken kompetanse du trenger å få ombord, sier gründeren. Videre mener hun at man må tenke både kortsiktig og langsiktig på en gang. Forretningsplanen vil nok aldri være hogd i stein, og man må kunne bli tvunget til å gjøre endringer. Deretter må man ha en plan for hvordan man skal nå målene sine, og få snøballen til å begynne å rulle. 

Gründeren tipser samtidig om å lage seg en motivasjonsliste som man kan ta frem på vanskelige dager. En liste som minner en på hvorfor man i det hele tatt startet med prosjektet. Man må lære seg å akseptere og skille mellom det man kan og det man ikke kan gjøre noe med.

– Det er ofte vanskelig, men ekstremt viktig, smiler Landevåg.

For teamet i Get Inspired har det vært viktig å alltid se på egen kapasitet og ressurser, og Landevåg trekker frem det som en av deres suksessfaktorer. Alle hos oss har tydelige mål, og vi snakker om de hver dag hvor vi tar tempen på hvordan vi ligger an, sier Landevåg.