Som fastlege er Lars Sunde Strand opptatt av at bank- og finansieringsprosesser går av seg selv, og at han slipper å bruke mye tid på dette. Da legeforeningen, som en del av Akademikerne, inngikk en avtale med Danske Bank, flyttet han både privat- og bedriftskundeforholdet sitt over dit. Strand ville også kjøpe seg inn i eiendomsselskapet som eier eiendommen der legesenteret har kontor, og endte med å ta opp dette lånet også gjennom Danske Bank.

- Møtt med velvilje

- Det var en ryddig og fin prosess. Jeg måtte jo ta opp en del lån for praksisen og eiendomsselskapet, men dette var ikke noe problem sier Strand, og fortsetter:

- Jeg ble møtt med velvilje, og det er noe jeg synes er viktig. Ryddige og gode prosesser, og at det er enkelt å få ting gjort er utrolig gunstig for meg som fastlege.

- Rådgiveren jeg snakket med i banken så med en gang at denne praksisen var svært godt drevet fra før, og hadde god oversikt over hvilke inntekter/utgifter det er i en fastlegepraksis. Han spurte mye rundt det, og det var en tillitsvekkende opplevelse


Lars Sunde Strand
Fastlege

Strand opplevde at Danske Bank utviste stor kompetanse innenfor hans bransje, og var godt innsatt i hvilke behov en fastlege ofte har fra en bank. Fastlegen eksemplifiserer fra da han ble nødt til å sende inn opplysninger på forhånd om den praksisen han skulle overta.

- Rådgiveren jeg snakket med i banken så med en gang at denne praksisen var svært godt drevet fra før, og hadde god oversikt over hvilke inntekter/utgifter det er i en fastlegepraksis. Han spurte mye rundt det, og det var en tillitsvekkende opplevelse, sier Strand.

Spesialister på akademikerne

Danske Bank er spesialister på å legge til rette for gode forhold til alle akademikerforeningene. Leder for småbedrifter i banken, Lars Erik Sandbakken, forteller at noe som kjennetegner fastleger er at de ofte er opptatt av at alt skal gå så smidig som mulig.

- Fastleger trenger ofte en god del lån for å få finansiert hjemmel og praksis. Da er det viktig at vi som bank gjør jobben enklest mulig for dem, og sørger for at prosessene fra vår side bidrar til at de får praksisen opp å gå på kortest mulig tid, sier Sandbakken.

Bankens kompetanse på bedriftssegmentet gjorde at fastlege Lars Sunde Strand også endte opp med å flytte over sitt private bankengasjement over til Danske Bank. Nå er han inne i en fase med utbygging og rehabilitering av huset sitt privat, og også her føler Strand at banken lytter til hans behov.

- Danske Bank har gitt meg god kundeservice og veldig gode rentebetingelser, i tillegg til at de har stor kompetanse innenfor min bransje, sier Strand.