Bestille revisjonsoppgave kjapt og enkelt?

Gjør det via digitale kanaler. Det er 3 alternativer å velge mellom.

  1. Gjør det via https://danskebank.no/revisorportal 
    Her kan du velge mellom å få det på sikker mail eller i revisorportalen. Behandlingstid ca 3 dager
  2. Bestill via District
    Logg inn i District, gå til dashboard - andre tjenester og bestill. 
  3. Bestilling via Brevio

1. Endre fullmakter

Dersom den som til vanlig har betalingsfullmakt er på ferie, husk å endre fullmakter slik at en medarbeider som befinner seg på jobb har mulighet til å godkjenne betalinger ved behov.

Dette er mulig å gjøre i District, men du trenger fortsatt kodebrikken for å gjøre det. Vil du unngå å ta med deg jobben på ferie og den blå brikken som reisefølge, fordel oppgavene før du reiser bort.

2. Fakturér utestående fordringer for å unngå likviditetsklemme

Sørg for å fakturere utestående fakturaer før ferien, slik at du unngår likviditetsskvis og etterslep i ferien.

Avhengig av din kredittid vil de fleste fakturaene forfalle i løpet av ferietiden. Det kan være du har et system der fakturaer automatisk går til purring eller inkasso også i ferien, noe som kan føre til misfornøyde kunder. Derfor kan det være greit å ta en manuell sjekk på hva som sendes ut, for å vise fleksibilitet og god kundeservice overfor kunder.

3. Unngå purringer ved å planlegge for både ventede og uventede krav

Ferier er høysesong for glemte regninger og purringer. Det kan du unngå med litt planlegging.

En liten ekstra innsats før ferien kan lønne seg ved at du slipper purregebyr og misfornøyde leverandører. Du kan for eksempel legge forventede regninger til forfall frem i tid, avtale med leverandører at du vil motta regninger på e-post, bestille videresending av post, eller delegere ansvar blant medarbeidere.

4. Opprett varsling i District for bedre kontroll

Ønsker du å unngå at betalinger stoppes på grunn av manglende dekning? Eller vil du få beskjed når det kommer en innbetaling? District tilbyr en varslingstjeneste som kan varsle deg på SMS eller e-post ved bestemte hendelser. Dette kan du enkelt sette opp under «Hjelp og bestilling» og «Varsling».

Logg inn og opprett varsling nå

5. Ferie er høytid for svindel og «phishing»

– unngå de vanligste fellene

Det er vanligvis høy svindelaktivitet i ferier. Ulike metoder blir brukt for å innhente sensitiv informasjon og e-postsvindel er svært vanlig.

Ofte vil noen utgi seg for å være fra din egen bedrift eller en samarbeidspartner, og etterspørre påloggingsinformasjon, bekrefting av identitet og oppdatering eller aktivering av konti.

Med disse huskereglene kan du redusere risikoen for at din bedrift opplever dette i ferien:

  • Innloggingsutstyr og koder skal kun være tilgjengelig for personer med fullmakt. Eventuelle koder og passord skal ikke deles med andre.
  • Unngå innlogging på offentlige datamaskiner
  • Slå av Bluetooth når det ikke brukes
  • Logg kun inn via Danskebank.no eller Mobile Business-appen
  • Ikke åpne ukjente e-poster og linker
  • Tenk deg nøye om før du oppgir personlige opplysninger, så du unngår «phishing»

Lær hvordan du kan unngå datasvindel 

Danske Bank tilbyr sikkerhetsprogrammet Webroot, som brukere av District kan laste ned gratis. Dersom du mistenker svindel, ta kontakt på
+47 987 06030.

Logg inn og last ned Webroot

 6. Husk at vi er tilgjengelig i ferien dersom du trenger hjelp

Våre rådgivere i Danske Bank er tilgjengelige gjennom ferien.

Du når oss på telefon +47 987 06030. 

7. Nyt ferien

Legg fra deg mobiltelefonen, vær sammen med familien og nyt ferien.

God sommer!

Åpningstider i sommer:

Mandag - Fredag 08:00-16:00.

Ring oss på 987 06030