ID-sjekk
Hvem er du? Det lurer vi også på.
Vi har sendt deg en melding i mobilbanken der vi forklarer hvorfor vi har behov for å gjøre en ID-sjekk av deg. Dersom vi ikke mottar ny ID fra deg innen 30 dager, etter første beskjed fra banken, vil din BankID bli sperret.
Har du behov for hjelp?
Kontakt oss på telefon 987 01 014.
Før du begynner
- Finn frem pass eller norsk nasjonalt ID-kort
- Du må være i et rom med godt lys, og ta av eventuelle hodeplagg og briller
- Ta av deksel på mobilen, dette for å unngå forstyrrelse på linsen
NB! BankID-appen krever at du har oppdatert telefonen din. iPhone må være iOS 13 eller nyere og Android må være 7.0 eller nyere.
Ikke lastet ned BankID-appen?
Det går lettere om du har BankID-appen. Dersom du ikke har lastet den ned allerede så er det fint om du gjør dette først. Du skal ha mottatt en melding fra oss i mobilbanken vedrørende legitimering. Åpne meldingen og trykk på "Start". Du vil da bli videresendt til BankID-appen.
Har du ikke mulighet til å bruke BankID-app eller mangler gyldig pass og ID-kort er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi finner en løsning for deg.
Vil du se en videosnutt om hvordan du legitimerer deg?
Vi har laget en kort liten snutt som viser hvordan du enkelt legitimerer deg!
Ofte stilte spørsmål
Hvorfor er dette viktig?
Danske Bank er pålagt å følge det som kalles "Kjenn din kunde-prinsippet". Dette skal sikre at banken har god kunnskap om kundene og deres bruk av bankens tjenester.
Hvis vi ikke mottar den nødvendige informasjonen vil din BankID bli sperret. Du vil ikke kunne benytte deg av Danske Bank sine tjenester, samt alle andre tjenester som krever BankID.