Gå til hovedinnhold

BankID oppgraderes: Slik påvirkes du som kunde

Fra 21.-26. oktober skal BankID Norge oppgraderer sine systemer. Se hva dette betyr for deg som bruker BankID.

For å få en enda bedre tjeneste fremover har BankID valgt å bytte driftsleverandør. Fra 21.-26. oktober skjer selve flyttingen av BankID-tjenesten, og dette påvirker alle banker og nettsteder som bruker BankID.

BankID vil fungere som normalt for det meste av tiden, og som Danske Bank-kunde vil du i hele perioden ha tilgang på Mobilbanken som vanlig.

Hvilke tjenester blir berørt og hvordan påvirker det deg:

  • Det vil ikke være mulig å bestille ny BankID for eksisterende og nye kunder, og kundene kan ikke gjøre endringer i egen BankID eller endre passord i perioden 21. oktober (00.01) - 26.oktober (08.00).
  • BankID vil være nede torsdag 21.10 fra kl. 00:01 om natten til kl. 08:00 om morgenen, og lørdag 23.10 klokken 00:01 om natten til klokken 08:00 lørdag morgen.
  • Offentlige nettsider som krever innlogging, feks altinn.no, vil også bli påvirket. Her finnes det alternative påloggingsmetoder.
  • Skal du handle på nett i denne perioden, kan du benytte deg av SMS for å godkjenne kjøpet.

Mistenker du at din BankID er misbrukt, hjelper vi deg med sperring. Ring oss på 987 08540

Sørg for å ha tilgang

Last ned og aktiver mobilbanken før 21.oktober.

Denne vil fungere som normalt i perioden. I tillegg til å holde oversikt og betale regninger kan du her blant annet sperre kort, sjekke valuten på reise og administrere dine investeringer.

For å laste ned mobilbanken må du:

  1. Åpne AppStore eller GooglePlay
  2. Søk "Danske Bank"
  3. Last ned og åpne appen
  4. Skriv inn ditt fødselsnummer.
  5. Skriv inn din Servicekode - denne finner du i nettbanken.

Last ned mobilbank her:

Download on Google Play Download on App Store

Spørsmål og svar om BankID