Din reiseforsikring
Hvis du har en reiseforsikring tilknyttet til ditt Danske Bank Mastercard, kan du melde sykdom, tyveri, forsinkelse, eller avbestilling av planlagt reise.*
Reiseforsikringen leveres av Tryg og gjelder for deg som har kundeprogram Gold, Platinum eller Akademikerne. Merk at minimum 50 % av transportutgiftene må være betalt med et kort eller konto i ditt kundeprogram for at reiseforsikringen skal være gjeldende.
Du melder trygt, raskt og enkelt på nett til Tryg.
Ved akutt hjelp under reisen
Kontakt Tryg på telefon 987 01 015
Hva om reiseselskapet avlyser min avgang?
Hvis fly- eller reiseselskapet avlyser den planlagte avgangen, så er det i første omgang disse kunden skal kontakte for å søke erstatning eller ombooking.
Har du meldt en reiseskade?
På grunn av koronapandemien er det svært stor pågang av nye saker. Det kan derfor ta noen uker før du hører fra Tryg. De behandler sakene så fort de kan, og du kan være trygg på at de ikke har glemt deg.
*Reiseforsikringen som følger kortene dekker ikke avbestillinger som følge av UDs reiseråd. Er du i tvil ved tidspunktet reisen bestilles, anbefaler vi derfor å kjøpe avbestillingsforsikringen som reisearrangøren tilbyr, eller å benytte helårs reiseforsikring via eget forsikringsselskap.
Vilkårene kan endre seg med koronasituasjonens utvikling.