Bank uten nettbank

Dersom du foretrekker å benytte deg av ikke-digitale tjenester, eller skal hjelpe noen til å få et litt enklere bankforhold, finner du informasjonen du trenger her.

Ta kontakt med oss

Direktenummer for kunder som ikke bruker nettbank eller internett.

Ring 987 08540

Kontofon

- få saldo og kontopplysninger per telefon

Har du ikke mulighet til å sjekke saldo selv? Kontofon er en opplysningstjeneste der du kan ringe et telefonnummer og får oppgitt saldo- og kontohistorikk.

Du må svare på ett par stilte sikkerhetsspørsmål før vi kan oppgi saldo på konto. Du kan også spørre om å få tilsendt månedlig kontoutskrift per post om ønskelig. 

Telefonnummer til kontofontjenesten er + 47 987 01 010

Merk: Kontofon koster 2 kroner per oppringing.

Kontanttjenester i butikk

- ta ut kontanter i butikk

Med Kontanttjenester i butikk kan du ta ut og sette inn penger i butikker tilhørende NorgesGruppen i hele Norge.

Hvordan fungerer det?

  • Se etter skilt med Kontanttjenester i butikk
  • Si fra i kassen at du ønsker å sette inn penger eller ta ut penger.
  • Sett inn kortet ditt i betalingsterminalen, og tast din PIN. Dette er for å gjøre det sikkert og trygt for deg.
  • Be alltid om kvittering, og sjekk at beløpet du setter inn eller tar ut stemmer.

Tjenesten følger butikkens åpningstider, og du trenger ikke handle for å bruke tjenesten.

Merk: Uttak koster 10 kroner og innskudd er gratis.

Les mer om kontanttjenester i butikk her

Betalingsalternativer

Ønsker du å hjelpe andre med å holde styr på økonomien?

Vergemål:
Bistand i hverdagen

Verger skal sørge for at den som trenger det kan få hjelp til noen oppgaver i hverdagen. De skal ta vare på dine rettigheter, og gir deg støtte og råd. Verger kan blant annet hjelpe deg med å sende søknader og betale regninger. Verge og myndling blir sammen enig om hvilke oppgaver som skal inngå i vergemålet.

Vergemål sendes inn av personen selv, nære pårørende eller behandlende lege. På vergemaal.no finner du informasjon knyttet til de ulike alternativene av vergemål.

Skjema for begjæring om vergemål

Kontofullmakt:
Gi andre fullmakt til å disponere konto

I ulike livsfaser kan det oppstå behov for hjelp. Ved å ha disposisjonsfullmakt kan du hjelpe til med betalinger, regninger og  holde oversikt over diverse kontoer i banken.

Ved å være disponent kan du hjelpe fra din egen nettbank, med egen BankID. Husk: Disponenten må være kunde i Danske Bank.

Ta kontakt med oss for å få videre informasjon.

Legalfullmakt:
Begrenset disposisjon ved akutt sykdom

Ordningen gir pårørende formell kompetanse til å representere sitt familiemedlem. Det må synliggjøres at det er et behov for bruk av legalfullmakt i form av en legeerklæring.  

Fullmektig får en begrenset disposisjonsrett til konto, siden legatfullmakten er begrenset til visse type gjøremål/betalinger. Fullmektig kan slette faste betalingsoppdrag som ikke er nødvendig, betale på lån som er pågående, betale nødvendig regninger etc.

Les mer om legalfullmakt på vergemaal.no her

Trenger du hjelp?

Åpningstider:

Mandag-fredag: 08.00-16.00
Lørdag: Stengt
Søndag: Stengt
Sperring av kort og BankID åpen 24/7


Dersom du foretrekker å benytte deg av ikke-digitale tjenester, finn informasjonen du trenger her

  • Ring oss
  • Finn oss

    Finn avdeling eller minibank

  • Skriv til oss

    Klage eller forslag til forbedring

    Har du hatt en dårlig opplevelse eller har du forslag til noe vi kan bli bedre på? Her kan du gi oss din tilbakemelding, uansett om du ønsker å klage eller komme med forslag til forbedring. Din tilbakemelding er viktig for oss, slik at vi kan fortsette å utvikle og forbedre våre produkter, tjenester og service.

    Skriv til oss
Content is loading
Vis
Skjul
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.