Feilmeldinger for BankID

Se hva feilkodene betyr og hva du skal gjøre.

  • BID-feilmelding

    Du kan få forskjellige BID-feil ved innlogging til nettbank med BankID.

    Velg den løsningen som passer til det nummeret BID-feilen.

    BID 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1
    Disse meldingene kommer som resultat av en kommunikasjonsfeil som kan oppstå av ulike grunner. Feilen kan ligge i din pc, nettleser, modem, router eller hos din internettleverandør. 
    Løsning:
    • Rens din nettleser.
    • Trekk ut stømmen på modemet/routeren og start på nytt.
    • Sitter du på et jobbnettverk og bruker Internet Explorer 10 eller 11 må danskebank.no og bankid.no legges til i trusted sites. Dette gjøres som regel av IT-ansvarlig.
    • Du kan bruke en annen nettleser.
    • Benytt annet nettverk eller hotspot.

    BID 9314, 9403

    Er relatert til BankID passordet ditt.
    Løsning:
    • Hvis du har en BankID fra Danske Bank kan du prøve å gjenopprette det via innloggingsbildet til Nettbanken.
    • Klikk på "Glemt BankID passord" i boksen øverst til høyre i innloggingsbildet.

    BID 14b0, 14b1, 14d1

    Disse meldingene kommer som resultat av en kommunikasjonsfeil med Mobil-ID.
    Løsning:
    • Når du har tastet inn fødselsnummeret ditt i BankID dialogen må du åpne Mobil-ID appen og godkjenne påloggingen.. Hvis du får "Start aktivering" må du først aktivere Mobil-ID fra nettbanken.

    CXXX

    Feilmeldinger som begynner med C er relatert til BankID på Mobil.
    Dersom du benytter Mobil-ID fra Danske Bank må du huke av for "BankID – med koder fra banken din" og ikke «BankID på Mobil». Danske Bank tilbyr ikke BankID på Mobil.
    Hvis du trenger hjelp med BankID på Mobil må du ta kontakt med banken som har utstedt avtalen.

    BID 1407, BID 1437
    Dette er en midlertidig feil med tjenesten.
    Løsning:
    • Prøv å logge inn igjen litt senere.

    BID 5000

    BID-5000 inntreffer når det har oppstått en kommunikasjonsfeil mellom din datamaskin og banken. Ofte er dette en følge av filer blir mellomlagret i nettleseren.
    Løsning:
    • Forsøk å slette informasjonskapsler/nettleserdata i nettleseren din eller prøv å benytte en annen nettleser.
Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.