• Glemt personlig passord til BankID

    Danske Bank kjenner ikke ditt passord. Har du glemt passordet, kan du bestille nytt passord.

    Nytt passord bestiller du ved å:

    • Gå til Logg inn her  eller klikk på den blå knappen øverst til høyre og velg Nettbank.
    • Klikk på menyvalget "Glemt BankID passord" i menyen til høyre.
    • Tast inn ditt fødselsnummer, velg kodeenhet, inntast en kode fra den valgte kodeenhet og velg "Logg inn".
    • Når bestillingen er gjennomført får du et passord tilsendt på sms eller mail ut ifra hva du har valgt.
    • Kryss av for at du har mottatt passord og trykk "Logg inn i Danske Nettbank".

    Når du har gjennomført prosessen vil du kunne benytte din BankID igjen. 

    NB! Har du BankID fra annen bank må du ta kontakt med banken som har utstedt den, for å få hjelp til å bestille ny.

  • Endre passord

    Danske Bank kjenner ikke passordet til din BankID.

    Du har mulighet til å endre ditt passord hver gang du benytter din BankID.
    • Når du logger inn i nettbank vil du i inloggningsbildet se en meny-knapp oppe til høyre i innloggingsbildet.
    • Trykk på "Menu" og velg "Endre passord".
    • Følg anvisningene på skjermen. 

     

     

  • BankID blokkert

    Din BankID blir blokkert, hvis du taster feil passord 5 ganger.
    Danske Bank kjenner ikke ditt passord. For å oppheve blokkeringen kan du bestille nytt passord.

    Nytt passord bestiller du ved å:
    • Gå til Logg inn her  eller klikk på den blå knappen øverst til høyre og velg Nettbank.
    • Klikk på menyvalget "Glemt BankID passord" i menyen til høyre.
    • Tast inn ditt fødselsnummer, velg kodeenhet, inntast en kode fra den valgte kodeenhet og velg "Logg inn".
    • Når bestillingen er gjennomført får du et passord tilsendt på sms eller mail ut ifra hva du har valgt.
    • Kryss av for at du har mottatt passord og trykk "Logg inn i Danske Nettbank".

    Når du har gjennomført prosessen vil du kunne benytte din BankID igjen. 

    NB! Har du BankID fra annen bank må du ta kontakt med banken som har utstedt den, for å få hjelp til å bestille ny.

  • Engangskode

    Spørsmål om "engangskode" etter å ha tastet personnummer.

    Dersom denne meldingen kommer opp og du ikke får anledning til å velge annen BankID eller BankID på Mobil, betyr det at siste ledd i din BankID, personlig passord, er utløpt eller inaktivt.

    Vår løsning krever at du bruker ditt personlige passord som er tilknyttet din BankID.

    For å aktivere dette passordet må du ta kontakt med banken som har utstedt din BankID. Etter at dette er gjort vil du få opp muligheten til å velge BankID etter at du har tastet inn personlig passord.