Logg inn Nettbank

For å logge inn i nettbanken trenger du en BankID. Den består av følgende:
  • Fødsels-og personnummer.
  • Personlig passord.
  • Kodeenhet  - kodeenhet får du utstedt av banken din. Hos oss vil du få en kodebrikke som du også kan benytte til å aktivere BankID-appen.

  • Innlogging i Nettbanken: Kodebrikke

    • Gå til Logg inn her  eller
    • klikk på den blå knappen øverst til høyre og velg Nettbank.


     
    • Legg inn ditt Fødselsnummer i feltet og trykk på den blå pilen.


    • Hvis ikke Engangskode kommer opp automatisk, trykk på "Velg annen Bankid".
    • Tast inn en ny engangskode fra kodebrikken du har fått fra Danske Bank og trykk på pilen.

    •  Tast inn ditt «Personlige Passord» og du er nå logget inn på nettbanken.


  • Innlogging i Nettbanken: BankID-app 

    • Gå til Logg inn her eller
    • Klikk på den blå knappen øverst til høyre og velg Nettbank
    • Legg inn ditt Fødselsnummer i feltet og trykk på den blå pilen.

    • Du får nå varsel fra BankID-appen, følg stegene den viser deg på mobilen.
    • Tast deretter inn ditt "Personlige Passord" og du er nå logget inn i nettbanken.

  • Mislykket pålogging

    Du er ny kunde og får ikke til å logge inn i nettbanken.
    Før du kan logge inn hos oss må du legitimere deg på en sikker måte. For å legitimere deg elektronisk på
    danskebank.no/bankid trenger du en BankID.

    Dersom du ikke har BankID har du to valg:
    • Kontakt din tidligere bank og be om BankID.
    • Legitimer deg med pass hos en Danske Bank filial og søk om BankID hos oss.

    NB! ”BankID på Mobil” og ”BankID” er to forskjellige systemer. Danske Bank aksepterer kun BankID som gyldig legtimeringmetode.
    Du kan lese mer om forskjellen på BankID og BankID på Mobil på bankid.no.

    Hvorfor kan jeg ikke logge inn med "BankID på Mobil"?
    For å kunne benytte BankID på mobil på vår innloggingsside krever systemet, at du har en BankID registrert i samme bank. Når du har en BankID fra samme bank vil du bli bedt om å bruke et personlig passord etter bruk av BankID på mobil.

    Den letteste måten du kan løse dette på, er å bestille et nytt BankID passord på hjemmsiden eller i nettbanken hos den samme banken som du har fått utsendt din BankID på mobil fra.
  • "Feil data inntastet" - feilmelding

    Du får denne feilmeldingen fordi du ikke har en aktiv BankID, og må derfor bestille ny.

    • Hvis du har en BankID fra Danske Bank kan du  bestille ny via innloggingsbildet til Nettbanken.
    • Klikk på "Bestill BankID" i boksen øverst til høyre i innloggingsbildet.

    Ved problemer med din BankID skal du ta kontakt med den banken som har utstedt din BankID, eller bestille ny via deres nettbank.
  • BID-feilmelding

    Du kan få forskjellige BID-feil ved innlogging til nettbank med BankID.

    Velg den løsningen som passer til det nummeret BID-feilen.

    BID 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1
    Disse meldingene kommer som resultat av en kommunikasjonsfeil som kan oppstå av ulike grunner. Feilen kan ligge i din pc, nettleser, modem, router eller hos din internettleverandør. 
    Løsning:
    • Rens din nettleser.
    • Trekk ut stømmen på modemet/routeren og start på nytt.
    • Sitter du på et jobbnettverk og bruker Internet Explorer 10 eller 11 må danskebank.no og bankid.no legges til i trusted sites. Dette gjøres som regel av IT-ansvarlig.
    • Du kan bruke en annen nettleser.
    • Benytt annet nettverk eller hotspot.

    BID 9314, 9403

    Er relatert til BankID passordet ditt.
    Løsning:
    • Hvis du har en BankID fra Danske Bank kan du prøve å gjenopprette det via innloggingsbildet til Nettbanken.
    • Klikk på "Glemt BankID passord" i boksen øverst til høyre i innloggingsbildet.

    BID 14b0, 14b1, 14d1

    Disse meldingene kommer som resultat av en kommunikasjonsfeil med Mobil-ID.
    Løsning:
    • Når du har tastet inn fødselsnummeret ditt i BankID dialogen må du åpne Mobil-ID appen og godkjenne påloggingen.. Hvis du får "Start aktivering" må du først aktivere Mobil-ID fra nettbanken.

    CXXX

    Feilmeldinger som begynner med C er relatert til BankID på Mobil.
    Dersom du benytter Mobil-ID fra Danske Bank må du huke av for "BankID – med koder fra banken din" og ikke «BankID på Mobil». Danske Bank tilbyr ikke BankID på Mobil.
    Hvis du trenger hjelp med BankID på Mobil må du ta kontakt med banken som har utstedt avtalen.

    BID 1407, BID 1437
    Dette er en midlertidig feil med tjenesten.
    Løsning:
    • Prøv å logge inn igjen litt senere.

    BID 5000

    BID-5000 inntreffer når det har oppstått en kommunikasjonsfeil mellom din datamaskin og banken. Ofte er dette en følge av filer blir mellomlagret i nettleseren.
    Løsning:
    • Forsøk å slette informasjonskapsler/nettleserdata i nettleseren din eller prøv å benytte en annen nettleser.
  • BankID fra annen bank

    Har du nettbank, kan du logge på og benytte nettbanken med BankID fra andre banker.

    • Ønsker du å benytte BankID utstedt av Danske Bank kan du bestille via innloggingsbildet til Nettbanken.
    • Klikk på "Bestill BankID" i boksen øverst til høyre i innloggingsbildet.
    • Tast inn ditt fødselsnummer.
  • Nettbank på din datamaskin

    Det kreves normalt sett ikke noen spesielle internettinnstillinger for å bruke nettbank.
    Opplever du feil inne på nettbank, kan det hjelpe å slette midlertidige internettfiler fra din nettleser. 
    Tekniske feil som oppstår i forbindelse med pålogging, kan skyldes at din nettleser blokkerer for Cookies.

    Slette midlertidige internettfiler
    Tillate informasjonskapsler

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.