Bestill produkter til barn
INFORMASJON OM BARNET
Informasjon om foreldre/foresatte sjekkes mot Folkeregisteret
Legitimeringsbrev (PUM) blir sendt i barnets navn og hentemelding sendes på sms. Barnet må selv møte med gyldig pass på nærmeste postkontor/post i butikk.
Produkter kan ikke opprettes uten gyldig pass. Ta kontakt med banken når nytt pass er anskaffet.
Når det kun er en av den mindreåriges verger som skal opprette og disponere en konto,
er vi etter loven pliktig til å sende et informasjonsbrev til den andre vergen.
Vi ber deg derfor om å fylle ut den andre vergens navn, fødselsnummer og adresse på side 3.
INFORMASJON OM VERGE 1
Verge må være legitimert i Danske Bank før vi kan behandle saken, dette kan gjøres med BankID fra annen bank på https://danskebank.no/bankid.
INFORMASJON OM VERGE 2
Verge må være legitimert i Danske Bank før vi kan behandle saken, dette kan gjøres med BankID fra annen bank på https://danskebank.no/bankid.
BETALING OG OVERFØRINGER
lfølge lov om hvitvasking plikter banken å stille en del spørsmål om betalinger og overføringer til og fra barnets konto.
Nødvendig dokumentasjon
For at bestillingen skal kunne gjennomføres behøver vi følgende dokumentasjon:
Dokumentasjon lastes opp sikkert på www.danskebank.no/lastopp
Alternativt kan dokumentasjon sendes til
Danske Bank
Bankservice
Postboks 4700
7466 Trondheim
Når en verge har aleneansvar, må dette dokumenteres overfor banken for at kontoen kan opprettes. Dokumentasjon kan bestilles på Skattetatens hjemmesider.