Sikker netthandel

Når du handler på nett må du godkjenne betalinger med engangskode på SMS, eller BankID. Fortsatt enkelt, bare sikrere.   

 

I forbindelse med nye oppdateringer fra Apple, har det oppstått problemer med å godkjenne betalinger med mobil som kjører siste versjon av iOS, samt Mac og siste versjon av Safari. Vi har for tiden alle mann på dekk for å løse problemet. Inntil videre kan du gjøre følgende for å få gjennomført betalingen din:

I de fleste tilfeller vil man få gjennomført kjøpet ved å velge å få engangskode via SMS.
 
Om du likevel ikke får gjennomført kjøpet ved å velge engangskode via SMS, prøv følgende: 

  1. Gå først inn på danskebank.com(OBS! .COM, ikke .NO)
  2. Aksepter nødvendige cookies/informasjonskapsler
  3. Lukk nettleseren helt
  4. Gå inn på nettbutikken på nytt.
  5. Når du så skal betale bør du velge SMS som identifikasjon i stedet for BankID.
  6. Om det kommer opp et spørmål om å akseptere informasjonskapsler fra danskebank.com, må du svare ja på det.

Betalingen din skal nå gå som normalt. 



Netthandel må nå godkjennes med BankID eller eget personlig passord for dette

For å redusere faren for kortsvindel på nett er det i 2021 innført noen nye retningslinjer.
Det betyr at alle europeiske korttransaksjoner på nett må godkjennes med en av disse to løsninger:

  • BankID
  • Personlig passord og engangskode på sms

Hvis du ikke har BankID tilgjengelig eller har opprettet passord for netthandel kan dine kortbetalinger på nett bli avvist. 

 

 


Opprett passord for SMS her

 

Du kan på knappen over, opprette ditt passord for SMSgodkjenning ved hjelp av BankID, har du ikke BankID, kan du på samme lenke bestille engangspassord som kan benyttes. 

 

 

Vi anbefaler å benytte BankID
BankID gir deg muligheten til å godkjenne dine kortbetalinger på nett raskt og effektivt. Om du benytter kodebrikke eller kodeappen Mobil-ID spiller ingen rolle. Du kan også benytte BankID fra annen bank. Har du ikke lastet ned Mobil-ID appen? Her kan du lese mer om den og laste ned Mobil-id fra Danske Bank 

Hvordan godkjenne med Passord og engangskode
Hvis du ikke kan benytte BankID må du benytte et personlig passord og engangskode. 
Du kan lage ett passord for alle dine Danske Bank Mastercard her: Kortadministrasjon for netthandel. For å logge inn benytter du fortrinnsvis BankID, om du ikke har BankID må du bestille en midlertidig innlogging. Det gjør du ved å ringe banken i åpningstiden på telefon 987 08540. Du mottar ditt midlertidige passord per post.

 

Lurer du på noe? 
Har du spørsmål angående kort og kortbetalinger kan du alltid ringe oss på telefon 987 08540.

 

 

Mobil-ID - kodebrikke på mobil

Med Mobil-ID har du alltid med deg din elektroniske signatur når du har behov for å logge inn, signere eller handle på nett. 

Vi passer godt på dine data

Du trenger ikke frykte for sikkerheten når du bruker våre digitale løsninger. De er alle underlagt høye sikkerhetskrav for å unngå svindel. Når du er på nett er det likevel viktig at du viser varsomhet.

Les også