Det varierer mye fra land til land og avhenger av kravene til legitimasjon. Vanligvis tar det mellom 3-6 måneder før bedriften kan motta og sende betalinger. I noen land vil den lokale banken kreve at deres administrerende direktør/finansdirektør og/eller eiere av bedriften møter personlig opp.
Konto i utlandet
Har din bedrift mange utenlandske betalinger til og fra samme land i samme valuta? Eller etterspør kundene deres lokale betalingsløsninger? Få hjelp med å avklare om det er en fordel for bedriften å ha lokale kontoer og betalingsløsninger.

Kontoer i utlandet
En konto i utlandet kan være gunstig hvis dere har mange utenlandske betalinger i samme valuta med det samme landet.

Tilgang til lokale kontoer i nettbank
I vår nettbank kan du se bedriftens lokale kontoer i Danske Bank i Sverige, Danmark, Finland, Polen, Storbritannia og Irland. Slik kan du enkelt vurdere likviditet og behovet for valutahandel.

Lokale betalingsløsninger
I noen land er det enklest å ha lokale betalingsløsninger for å forenkle handlene med bedriftens kunder, samt gjøre det billigere for dem å betale til dere.
Få rådgivning om kontoer i utlandet og lokale betalingsløsninger
Når bedriften opererer i flere land, kan det stille krav til betalingsprosesser og -løsninger. Hos oss kan du få råd om hvilke løsninger som kan passe for bedriften, basert på faktorer som:
- Markeder.
- Antall innkommende og utgående betalinger.
- Er kundene privatpersoner eller bedrifter?
- Opererer bedriften kun online eller også fysisk i de lokale markedene?
Du kan også få eksempler på beste praksis for optimalisering av betalingsprosesser når bedriften opererer i flere land, og få rådgivning om de mest brukte betalingsløsningene i de ulike landene. Vi ser gjerne på hvilke løsninger som kan passe til din bedrifts behov - sammen med deg.
Kontakt oss på 987 06030 eller 06030@danskebank.no for å høre mer om hvordan vi kan hjelpe med rådgivning og kontoer i utlandet.
Kontoer i Danske Bank i Sverige, Danmark, Finland, Polen, Storbritannia og Irland
Du får fordeler av:
- Lokalkunnskap
- Tilgang til lokal betalingsinfrastruktur
- Samme nettbank på tvers av landegrenser
- Kontroll og oversikt over fullmaktsforhold på tvers av landegrenser
- Kunnskap om lokale betalingsløsninger og beste praksis
- Rådgivning om betalingsprosesser og integrasjon med økonomisystemer
Kontoer i andre land
Vi formidler kontakt til Danske Banks samarbeidsbanker og rådgir deg om nødvendig dokumentasjon.
I noen land vil den lokale banken kreve at deres administrerende direktør/finansdirektør og/eller eiere av bedriften møter opp personlig. Når kontoen er opprettet, er det i de fleste tilfeller mulig å se transaksjoner og saldoer i nettbanken. Kontakt oss for å få rådgivning og høre mer om mulighetene i de enkelte landene.
Spørsmål og svar om konto i utlandet
Lurer du på noe omkring konto i utlandet? Under kan du finne svar på noen av de vanligste spørsmålene.
Vil du høre mer om hvordan vi kan hjelpe deg med konto i utlandet?
Kontakte oss på 06030@danskebank.no eller tlf. 987 06030.
Andre har også lest

Produkt
Bedriftsrådgivning - Bred bransjeekspertise
God bedriftsrådgivning, uansett hvilken situasjon du står i, er kritisk for å lykkes. Få skreddersydd rådgivning for din bedrift fra erfarne rådgivere.

Løsninger
Handel med utlandet: Slik begrenser du risikoen
Handel med utlandet: Slik begrenser du risikoen. Remburser, internasjonale garantier og collections. Vi tilbyr løsninger som er tilpasset dine behov.

Internasjonal handel
Remburs – et must ved internasjonal handel?
Remburs blir stadig en stadig viktigere oppgjørs- og sikringsform ved handel med land utenfor Europa og USA.