Cash Management-konferanse 2019: Stavanger

Tradisjonelle forretningsmodeller, nettbanker og betalingsløsninger er i endring.

Hvordan kan du redusere risiko og bruke digitalisering og kundetilfredshet som konkurransefortrinn? Få innspill og inspirasjon som kan løfte din bedrift til neste nivå.

Tid og sted

Torsdag 14. November
Kl. 08:00 - 12:00
Radisson Blu Atlantic Hotel, Stavanger
Olav Vs gate 3, 4005 Stavanger

08:00 - 08:15
Registrering og kaffe

12:00
Avslutning


Påmelding

Det er begrenset antall plasser. Deltakelse er gratis og først-til-mølla-prinsippet gjelder.

Vi håper du har anledning til å delta.

Påmeldingsfrist: 13.november

Velkommen!

Meld deg på

Agenda

Velkommen

Øystein Andre Schmidt, Head of Press & Content i Danske Bank Norge

Politisk og økonomisk trøbbel - midlertidig eller krise i emning?

Christian Lie har jobbet innenfor spare- og investeringsområdet i snart 20 år, hvorav de siste åtte i Danske Bank med fokus på utviklingen i global økonomi og i finansmarkedene. Han har ansvaret for Danske Bank sitt markedssyn i Norge. Av utdannelse MBA og en bachelorgrad med spesialisering i psykologi. 

Digital og integrerbar, men fortsatt forvalter av tillit

- Bankenes rolle i fremtidens digitale økosystem. Nøkkelord er plattformer, samarbeid og nye forretningsmodeller

Johanna har jobbet i bank og finans i 20 år med fokus på salg og utvikling av digitale løsninger for bedriftskunder. Har tidligere jobbet med en rolle i Danske Bank som ansvarlig for bankens nye plattform for bedriftskunder, District.Jobber nå som Danske Bank sin digitaliseringssjef.

Kunne du tenke deg at noen kunne automatisert bort de kjedelige arbeidsoppgavene dine?

Per Nestor Warp, Co-founder & CEO i Axeptia

Tar du kredittbeslutninger basert på magefølelse, eller på faktabasert informasjon? Hvordan sikrer du at endringer i kredittporteføljen følges opp strukturert, og ikke ad hoc? 

Axeptia leverer software- og integrasjonsløsninger som hjelper bedrifter med å ta fokuserte, datadrevne beslutninger knyttet til kunder og kundereskontro. Dette gjør det lettere å optimere egen arbeidskapital ved å redusere kredittiden, og å optimalisere risiko på egen kredittportefølje. Axeptia er et komplett arbeidsverktøy for kredittstyring, fra fakturaen er utstedt til den er betalt.

 

 

P27 bygger nye motorveier for betalinger i Norden

P27 er et nordisk banksamarbeid som har som mål å etablere en betalingsstruktur på tvers av de nordiske landene. Målet er å gjøre det raskere, billigere og enklere å betale på tvers av Nordens ulike valutaer. Prosjektet startet i 2017 og har et mål om oppstart i 2020.
MasterCard har blitt valgt som leverandør av tjenestene. Selskapet er etablert, nøkkelpersonale er ansatt og et nordisk selskap som setter reglene er etablert. Martin Georgzén, Head of Strategy and Communications i P27 vil fortelle mer om P27-initiativet og fordelene det vil gi de nordiske landene

Risikostyring på ulike nivåer i din virksomhet

Det som er kritisk for et prosjekt eller en stabsfunksjon, er ikke nødvendigvis kritisk for selskapets overordnende strategiske mål. Helhetlig risikostyring handler om å sikre at de mest kritiske risikoene på virksomhetsnivå gis tilstrekkelig oppmerksomhet og prioriteres.

Eirik Øsebak er leder for Financial & Enterprise Risk Management i KPMG. Han har lang og bred erfaring med prosjekter relatert til risikostyring, internrevisjon, internkontroll og compliance innen bl.a. finans, offentlig sektor, kraftbransjen og havbruk, samt olje og gass.  

Malene Tungland Dolven har PhD i risikostyring, med spesialisering innen styring av operasjonell risiko i bank og finans. I KPMG er hun ansvarlig for fagområdene operasjonell og helhetlig risikostyring. Som fagekspert jobber Malene til daglig med fagområdene risikostyring, virksomhetsstyring og internrevisjon. 

Morgendagens vinnere er drevet av– «Customer Obsession»

Ann-Kristin Hansen er daglig leder i AntiDiffer , og har jobbet med å lage gode brukeropplevelser siden 1998.

14. november står hun på scenen for å dele sin tese om at morgendagens vinnere er drevet av "Customer Obsession", hvor fokuset på kunden gjennomsyrer alle deler av virksomheten. Hansen mener at konkurransen om markedsandelene handler i stadig større grad om å skape fremragende kundeopplevelser hvor det å begeistre, behage og pleie kunden er de ansattes største drivkraft. 

Paneldebatt: Omstilling med suksess for å være konkurransedyktig og skape begeistring

Vi får besøk av profiler fra det lokale næringslivet: 

  • Erik Samuelsen, Eier av Extra Leker
  •  Rune Skandsen, Gründer og daglig leder i Lucky Bowl
  • Renate Hjørnevik, Senterleder Kvadrat Kjøpesenter

Fra Danske Bank deltar Eirik Christian Melle, Senior Analyst Retail og Øystein André Schmidt, Head of Press & Content.

Få alle fordelene i dag. Bli kunde i Danske Bank.