Oppdater dine personopplysninger

Vi trenger ytterligere opplysninger fra deg, da vi er lovpålagt å kjenne våre brukere i District. Du kan fylle ut skjemaet og laste opp den nødvendige dokumentasjonen på en sikker måte nedenfor. Vis skjemaet på engelsk

Hvis du trenger hjelp eller har andre relaterte spørsmål, kan du kontakte oss på telefon (+47) 854 09 897 (engelsktalende kundesupport). Åpningstidene for kundesupport er mandag til torsdag fra 09:00 til 16:00 og fredag fra 09:00 til 15:00 (CET).

Vær oppmerksom på at det er en behandlingstid på opptil 48 timer før oppdateringen er registrert i våre systemer.

 Vennligst fyll inn gyldig district-bruker-ID
 Vennligst velg et alternativ

Legg ved en kopi av passet ditt og bevis på bostedsadresse:

Pass sammen med bevis på bostedsadresse er godkjente former for ID.

Pass
Hvis du bare har et midlertidig eller utløpt pass, kan du laste opp både en kopi av førerkortet og det nasjonale identitetskortet.

Bevis på bostedsadresse
Godkjente former for dokumentasjon:

  • kontoutskrift fra banken
  • et dokument fra en offentlig myndighet i ditt bostedsland
  • en gyldig leiekontrakt
  • faktura på strøm, vann, oppvarming, bredbånd, kabel-TV eller forsikring knyttet til boligen.

Kontroller at kombinasjonen av ID-er har et bilde av deg, fullstendig juridisk navn, bostedsadresse, fødselsdato, personnummer, utstedende myndighet og en utløpsdato.

Hvis du er norsk statsborger, må du være oppmerksom på at det kreves bevis på statsborgerskapet ditt.

Godkjente filformater er Pdf, Jpeg/jpg, Png eller gif. Vær oppmerksom på at maksimal filstørrelse er 4 MB.

File Size Exceeds the Limit
Slett File Size Exceeds the Limit

Når jeg sender dette inn, er jeg informert om at Danske Bank behandler nødvendige opplysninger i tråd med gjeldende AML-forskrifter.

Vi vil bare dele disse opplysningene med tredjeparter dersom vi har ditt samtykke eller hvis det er uttrykkelig tillatt ved lov. Du kan lese mer om hvordan Danske Bank behandler dataene dine her.

Eksempler på legitimasjon og bilder av dokumentasjon på boligadresse

Spørsmål og svar om opplastning av dokumentasjon

  • Hvorfor må du svare på spørsmål og/eller fremlegge legitimasjon?

    Hvitvaskingsforskriften krever at vi som bank kan gi dokumentasjon til myndighetene som viser at vi kjenner identiteten til brukerne i District. Dette er for å hindre urettmessig bruk av det finansielle systemet.

    Vi forstår at noen brukere kan oppleve det som ubehagelig når vi ber om legitimasjon og/eller andre opplysninger. Men akkurat som sikkerhetskontrollene på en flyplass sikrer at alle reisende kan ha en trygg flytur, er det både nødvendig og til det beste for oss alle at vi oppfyller de juridiske kravene om å kjenne våre kunder. Vær oppmerksom på at alle opplysninger vil bli trygt lagret.

  • Har banken lov til å stille spørsmål og/eller be om legitimasjon?
    Alle banker må vurdere hvilken dokumentasjon de anser som tilstrekkelig for å oppfylle regelverket i hvitvaskingsforskriften. Dette inkluderer dokumentasjon til myndighetene som viser at vi kjenner identiteten til enhver District-bruker.
  • Hvilken type legitimasjon trenger jeg å laste opp kopier av?

    Følgende instruksjoner gjelder for deg som er 18 år eller eldre.

    Vær oppmerksom på at:

    • legitimasjonen må være gyldig (ikke utløpt)
    • en selfie, et portrettbilde eller lignende er ikke en gyldig form for bilde-ID

    Hvilken legitimasjon trenger jeg å laste opp kopier av?

    • passet eller
    • førerkort og helsekort

    Hvis du ikke har et gyldig pass eller annen legitimasjon med bilde
    Hvis du ikke har pass, førerkort eller annen gyldig legitimasjon med bilde, kan du kontakte kundesupport på telefon (+47) 854 09 897 (engelsktalende support).

    Se nedenfor for en liste over typer gyldig legitimasjon.

    Gyldig bilde-ID

    • pass
    • førerkort utstedt av et EU-, EØS- eller EFTA-land (Island, Liechtenstein eller Sveits) eller Færøyene og Grønland

    Gyldig legitimasjon uten bilde

    • helsekort

    Hvis du bor i utlandet, må du laste opp dokumentasjon på gyldig adresse.

    Dokumentasjon på adressen din i utlandet
    Dokumentasjonen kan ikke dateres tilbake mer enn seks måneder og må skrives i latinsk skript. Det er viktig at fullt navn og adresse er tydelig angitt i dokumentet. Du kan laste opp en av følgende dokumenttyper, for eksempel:

    • kontoutskrift fra banken
    • et dokument fra en offentlig myndighet i ditt bostedsland
    • en gyldig leiekontrakt
    • en regning fra eie- eller leieforhold (strøm, vann, oppvarming, gass, bredbånd, kabel-TV eller forsikring)
    • et nasjonalt ID-kort utstedt i ditt bostedsland
  • Er det trygt å laste opp filer med min legitimasjon via Danske Banks nettsted?

    Ja. Du kan trygt laste opp filene dine via dette nettstedet.

    Vi vil bare dele disse opplysningene med tredjeparter dersom vi har ditt samtykke eller hvis det er uttrykkelig angitt i loven. Våre nettsider gir sikre forbindelser som krypterer filer og lagrer dem på Danske Banks sikre systemer, på samme måte som med all annen konfidensiell informasjon.

    Du kan lese mer om hvordan vi behandler personopplysninger i Danske Bank A/S sin personvernerklæring.

  • Hva skjer hvis jeg ikke sender inn nødvendige opplysninger og dokumentasjon?

    De forespurte opplysningene er en forutsetning for å få eller beholde tilgang til District. Hvis opplysningene ikke blir gitt, er vi forpliktet til å nekte deg tilgang til District.

    Vær oppmerksom på at det er en behandlingstid på opptil 48 timer før oppdateringen er registrert i våre systemer. Vi oppfordrer deg derfor til å gi oss opplysningene uten forsinkelser.

  • Slik laster du opp dokumenter
    • Ta et bilde av legitimasjonen din og dokumentasjon på boligadresse, for eksempel ved hjelp av mobiltelefonkameraet eller en skanner. Selfier kan ikke brukes som foto-ID.
    • Kontroller at alle opplysninger er inkludert på bildet og tydelig leselig
    • Lagre filen på et sted (for eksempel på en datamaskin eller et nettbrett) der du kan åpne denne nettsiden
    • Fyll ut feltene for personopplysninger nedenfor
    • Klikk på / trykk på Last opp, og følg instruksjonene
    • Du kan laste opp opptil 10 filer om gangen
    • Klikk på / trykk på Send når du har lastet opp alle filene

    Velg mellom følgende filformater: PDF; jpeg/.jpg/.png eller gif.
    Maksimal størrelse for hver fil er 4 MB.

  • Slik tar du et bilde av ID-en din

    Slik tar du et bilde av passet ditt og dokumentasjon av boligadressen din

    • Plasser passet eller dokumentasjon av bostedsadresse på et bord eller en annen flat overflate.
    • Når det gjelder passbildet, trenger du bare å ta et bilde av siden som inneholder bilde, navn, osv.
    • Når det gjelder dokumentasjon av boligadressen din (f.eks. faktura for strøm, vann, oppvarming, bredbånd, kabel-TV eller forsikring knyttet til eiendommen din), trenger du bare å ta et bilde av siden med de relevante opplysningene.
    • Sørg for at det er nok lys – men unngå refleksjon.
    • Sørg for at bildet inneholder alle opplysningene på pass-siden.
  • Slik kan du kontakte kundestøtte
  • Må jeg oppgi disse opplysningene på nytt?
    Kravene på tvers av landene er ikke helt like. Derfor kan det hende at vi ber om ytterligere opplysninger – dette gjelder hvis du for eksempel er fullmaktshaver for en norsk, tysk eller polsk konto.
  • Hvorfor spør banken om politiske eksponerte personer?
    Bakgrunnen for dette kravet er at personer som enten er eller er tilknyttet politisk eksponerte personer på generelt grunnlag anses å være mer utsatt for politisk press og korrupsjon av aktører som ønsker å påvirke bestemte beslutninger. For å hindre at midler med opphav i korrupsjon blir plassert i banksystemet, skal det derfor gjennomføres forsterkede kundetiltak dersom en politisk eksponert person er involvert i kundeforholdet.