Firmakortavtale BDO

Som BDO-ansatt kan du bestille firmakort i Danske Bank til bruk ved reiser og utlegg i jobbsammenheng. Kredittkortet er privat heftet, og du er selv ansvarlig for bruken. Alle transaksjoner overføres automatisk til reiseregningsmodulen i Workday hver dag. Effektivt og enkelt.

Årsgebyr dekkes av den ansatte selv. Per år kr 795,-

Bestill firmakort platinum

Gratis for ansatte i BDO.

Bestill firmakort GOLD

Fordeler for deg som ansatt

  • Korttransaksjoner overføres daglig til Workday for enkel oppfølging.
  • Utsatt fakturering av flybiletter med inntil 180 dager, frem til den måneden reisen foretas.
  • Inntil 45 dager kredittid.
  • Kort merket «BDO AS» – enkelt å skille mellom jobbrelaterte utlegg og private.
  • Full oversikt over din kortkonto og dine transaksjoner via gratis mobilbank, eller nettbank.
  • Mer enn 42 millioner brukersteder rundt om i verden.
  • IDtyveri-forsikring.

Med Platinum Corporate Card har du i tillegg følgende fordeler:

  • Gratis adgang til mer enn 1200 Priority Pass lounger.
  • Concierge Service.

365Privat - gratis tilleggskort

Du har også mulighet til å søke om 365Privat, et kredittkort med en mengde tilleggsfordeler. Blant annet cashback på billigere drivstoff, rabatt på leiebil, hotell, restauranter, nettbutikker med mer.

Les mer om 365Privat ved å gå til www.365direkte.no  Ønsker du å bestille 365Privat for private utlegg, haker du av for dette i bestillingsskjema når du bestiller firmakortet.

Spørsmål og svar om BDO-firmakort

  • Hva er et firmakort med privat heftelse?
    Et firmakort med privat heftelse er et kredittkort hvor du selv er ansvarlig for bruken av kortet. Kortet er preget med både ditt navn og din arbeidsgivers navn. Kortet skal brukes i forbindelse med utlegg og reisevirksomhet på vegne av arbeidsgiver.
  • Hvorfor ønsker min arbeidsgiver at jeg skal ha firmakort? 
    • Enklere og sikrere mht. betaling og oppgjør av reiser og utlegg.
    • Mulighet for enklere utfylling av reiseregning – korttransaksjoner blir hver dag automatisk overført til reiseregningsmodulen i Workday
    • Book now - Pay later – Flytransaksjon og gebyr belastes først ved avreise, og gir derfor enklere utfylling av reiseregning.
  • Hvilke utlegg får jeg dekket?
    Din arbeidsgivers retningslinjer for reiser og utlegg er bestemmende for hvilke utlegg du får dekket. Typiske utlegg er kostnader i forbindelse med reisebestillinger som fly-, tog-, buss, eller drosjeutgifter eller kostnader for overnatting på tjenestereiser.
  • Hvilken kredittgrense får jeg på kortet?
    Bankens kredittvurdering danner grunnlag for hvor stor kreditt du får. Denne gjøres med utgangspunkt i informasjon fra deg i søknad, samt offentlige skattedata. Ønsker du endringer i forhold til tildelt ramme, ta kontakt med Danske Bank.
  • Hvordan søker jeg om firmakortet?

    Du kan søke om enten Platinum Firmakort eller Gold Firmakort. Fyll ut etterspurt informasjon. Ønsker du i tillegg 365kort for private utlegg, haker du av for dette i samme skjema.

     

    Årsgebyr dekkes av den ansatte selv. Per år kr 795,-

    Bestill firmakort platinum

    Gratis for ansatte i BDO.

    Bestill firmakort GOLD

  • Hvorfor må jeg legitimere meg?
    Norsk lov krever at alle som skal ha et kort med PIN-kode er korrekt legitimert i den banken som utsteder kortet.
  • Når får jeg kortet mitt?
    Fra du har legitimert deg og fylt ut elektronisk søknadsskjema tar det ca. 7 – 10 virkedager før du har kort og PIN-kode i posten. Det forutsetter at kreditt er bevilget og at avtalen er signert. Kort og kode sendes til folkeregistrert adresse i to separate sendinger.
  • Hvordan bruker jeg reiseadministrasjon?
    Med integrasjon kan du bruke kortet ditt på alle utlegg og reisekostnader. Transaksjonene registreres fortløpende i BDO’s reiseregningssystem, Workday. Slik sparer du tid og det blir enklere å skrive reiseregning. Transaksjonen vil være tilgjengelig i Workday, med korrekt valutakurs og forslag til kontering, kun dager etter at kjøpet fant sted. Alle typer regninger kan behandles i ett og samme system. I tillegg til reiseregning etter statens eller bedriftens eget regulativ, kan andre regningstyper defineres med egne behandlingsregler, lønnsarter og kostnadstyper.
  • Er reiseforsikring inkludert i kortet?
    Ja, reiseforsikring er integrert som en del av kortet.
    • Reiseforsikring gjelder også for fritidsreiser. Gjelder selv om reisen ikke er betalt med kortet.
    • Dekker familie samt barn under 25 år, også når du selv ikke er med på reisen.
    • Gjelder inntil 120 dager for forretningsreiser, 60 dager for private reiser.
    • Dekker også ansatte med utenlandsk statsborgerskap og reiser som starter /slutter andre steder enn i Norge/Norden.

    Se www.danskebank.no/firmakort for oppdaterte forsikringsvilkår.

  • Book now - Pay Later (BNPL)
    Book Now – Pay Later (BNPL) er en funksjonalitet hvor fakturering av flybilletter, som i utgangspunktet krever umiddelbar betaling, utsettes til avreisedato (seneste inntil 180 dager fra kjøpsdato) Pris per transaksjon er kr 50,-.
    • Flybilletter vil, uavhengig av avreisetidspunkt, bli fakturert senest 180 dager etter kjøpsdato.
    • Flybilletter som ikke inneholder informasjon om avreisedato fra flyselskapet eller reisebyrået, vil bli fakturert umiddelbart. Om avreisedato sendes med transaksjonen eller ikke er utenfor Danske Banks kontroll.
    • Løsningen fungerer for alle flyselskap som oversender informasjon om avreisedato i transaksjonen til banken.
    • Gebyr for transaksjonen behandlet via BNPL beregnes og belastes uansett om flyreisen gjennomføres eller ikke.
    • Eventuelle transaksjoner som tilbakeføres fra annullerte flybilletter vil bli kreditert umiddelbart, og uten forsinkelse.
  • Hvordan får jeg oversikt over mine transaksjoner?
    Banken sender deg hver måned en faktura hvor du kan se alt av transaksjoner for siste periode. Det er også mulig å logge seg inn i Danske Banks nettbank eller mobilbank. For å logge inn i nettbanken benytter du samme BankID om du ellers benytter til å legitimere deg på nett med.
  • Rentebelastning
    For transaksjoner gjort med kredittkort via betalingsterminal, gis inntil 45 dagers rentefri kreditt. Renter belastes fra uttakstidspunkt ved overføring/betaling fra kredittkortkonto i nettbank. Ved kontantuttak belastes renter fra første dag, i tillegg til gebyr (35,- + 1,5% av uttaksbeløpet).
  • Hva bør jeg vite om faktura?

    Hvordan betaler jeg faktura?

    Rundt den 15. hver måned sender vi deg faktura med 15 dagers betalingsfrist (rentefri kreditt).

    Hva inneholder fakturaen?

    Faktura inneholder en oversikt over hva du har brukt i forrige måned samt evt. utestående beløp. Har du 365Privat Kredittkort, vil du også få en oversikt over utbetalt Cashback og Esso-rabatt forrige kalendermåned. Ønsker du å betale hele summen finner du denne på din faktura hvor det står saldo per DD.MM.ÅÅÅÅ. Ønsker du å betale minimumsummen finner du denne på din faktura under «minimum å betale» på denne faktura. Begge summene finner du øverst på første side av din faktura.

    Må jeg betale hele fakturaen hver måned?

    Ved betaling via enten papirfaktura eller e-faktura er 100 % av utestående beløp forhåndsutfylt på faktura, med mulighet for å endre beløpet ved betaling. Minimumskravet for betaling hver måned er 4 % av utestående beløp, eller minimum 250 kr. Ved betaling via Avtalegiro blir du automatisk belastet 4 % av utestående hver måned eller minimum 250 kr. Om du ønsker å bli belastet 100 % av utestående hver måned via Avtalegiro, så kan vårt kundesenter legge inn denne preferansen for deg. Kontakt oss, så hjelper vi deg med dette. Hvert kort opprettes med sitt eget kontonummer slik at du kan foreta innbetalinger når som helst uten KID.

  • Kan faktura etableres som eFaktura?
    Når første faktura betales vil du få mulighet for å opprette avtale på dette kortet i din egen nettbank. e-Fakturareferansen fremkommer på den mottatte fakturaen. 
  • Hva gjør jeg hvis mitt kort blir stjålet eller jeg mister det?
    I slike situasjoner er det viktig at du melder tapet så fort som mulig til banken på telefon(+47) 987 06030, som er åpent hele døgnet. Vi bestiller samtidig nytt kort. Alternativt kan du sperre kortet i nettbanken.
  • ID tyveri-forsikring
    Tilknyttet reiseforsikringen finnes også en ID tyveri-forsikring for deg som kortholder. Se www.danskebank.no/firmakort for oppdaterte forsikringsvilkår.
  • Hva gjør jeg med kortet mitt når jeg slutter?
    BDO AS gir Danske Bank informasjon om avsluttet arbeidsforhold. Avtalen med Mastercard Corporate kortet opphører men du vil kunne fortsette med 365Privat kredittkortet, dersom du har dette i tillegg.

Innehavere av Platinum Corporate Card har i tillegg følgende fordeler

  • Priority Pass

    Du vil i tillegg til firmakortet motta et Priority Pass med gratis adgang til mer enn 1200 flyplass-lounger i hele verden. I loungene kan du spise, drikke og arbeide i rolige omgivelser når du er på reise. Det er viktig at du alltid medbringer ditt Priority Pass når du reiser, da du må vise kortet for få adgang til loungene (unntak er Lounge OSL Gardermoen og North Sea Lounge i Stavanger).

    Informasjon om priser se: www.danskebank.no/prioritypass

    Loungeoversikt se: www.prioritypass.com

  • Lounge OSL Gardermoen og North Sea Lounge i Stavanger

    BDO-ansatte gis i tillegg adgang til OSL Lounge Gardermoen – avdeling utland og North Sea Lounge i Stavanger. Danske Bank har kjøpt tilgang til denne tjenesten for sine kunder som også er innehavere av et firmakort som inkluderer Priority Pass.

    For å få tilgang til OSL Lounge Gardermoen og North Sea Lounge i Stavanger benytter vi LoungeKey. Det er ikke mulig å bruke ditt Priority Pass til å få tilgang her.

    Hva betyr dette for meg?

    Du benytter kun ditt firmakort for å få tilgang, og du trenger ikke å registrere deg i forkant.

    Hvordan fungerer LoungeKey?

    LoungeKey kan benyttes ved OSL lounge på Gardermoen og North Sea Lounge i Stavanger.

    • Du må oppgi at du er LoungeKey-medlem i lounge-resepsjonen
    • Kredittkortet leses i LoungeKey kortleser
    • Det foretas kontroll av at kortet og kontoen er aktiv. Autorisasjonen lager en reservasjon på kontoen tilsvarende USD 3,25. Beløpet vil ha statusen «venter». Du vil ikke bli belastet for dette beløpet, som forsvinner etter ca. tre uker. Hvis du har med gjester, må du bekrefte antall gjester og signere på kvitteringen.
    • Det er samme pris for besøk i loungen som når Priority Pass benyttes, og beløpet belastes kredittkortkontoen din.

    NB! Fremvisning av kun Priority Pass vil ikke gi tilgang til OSL Lounge Gardermoen – avdeling utland og North Sea Lounge i Stavanger

  • Concierge Service
    Concierge service har stor kompetanse på tilrettelegging av ferie og forretningsreiser, bistå med fly, tog og hotellbookinger, restaurant- og bordbestillinger, etc. Du vil også kunne få hjelp til bestilling av billetter til teater, konserter, sportsbegivenheter eller andre typer arrangement. Concierge Service vil kunne gi informasjon om hva som skjer i de største byer i verden eller på stedet der du bor. Oppdatert informasjon om vær, valuta, språk og nærmeste ambassade vil de også kunne svare på. 
    Les mer om din Concierge hos Danske Bank Assistanse

Flere BDO-fordeler

Som ansatt i BDO får du og din familie gode fordeler på boliglån, billån og andre banktjenester. Bankavtalen sikrer deg og dine et godt tilbud i årene fremover.

Se dine BDO-fordeler

Få alle fordelene i dag. Bli kunde i Danske Bank.