Mobile og Tablet Business

Med våre apper Mobile Business og Tablet Business får du raskt oversikt over bedriftens økonomi og mulighet for å behandle banktransaksjoner, uansett hvor du er. Du må ha Business Online for å få appene.

Få oversikt mens du står på farten

Uansett om du er på vei fra ett møte til et annet, på byggeplassen eller ute og reiser, kan du enkelt få oversikt over bedriftens økonomi og for eksempel se om en betaling fra en kunde er gått igjennom.

Hold forretningene i gang

Med appene kan du holde den daglige driften i gang. Du kan blant annet foreta betalinger, godkjenne betalingsforespørsler og styre administrasjonen av bedriftens adgang til bankkontoene.

Dataene dine er sikre

Du kan trygt håndtere din bedrifts økonomi i appene våre. Vi går ikke på kompromiss med sikkerheten, og Business-appene våre har samme høye sikkerhet som i Business Online. Når du skal godkjenne betalinger eller endre i dine brukerinnstillinger, skal du taste inn en sikkerhetskode fra kodebrikken din. Les mer om sikkerhet.

Komme i gang



Få tilgang

For å få tilgang til Mobile og Tablet Business må du være  Business Online-bruker og ha tilgang til modulen "Kontoinformasjon" eller "Betalinger". I tillegg må du ha en aktiv kodebrikke.

Når du har lastet ned appen, er det enkelt å logge på. Du taster bare inn brukernavnet ditt og det personlige passordet på Business Online.

Les mer om Business Online.

Hent appen

Du kan laste ned Mobile Business og Tablet Business til iOS og Android i App Store eller Google Play. Søk etter Danske Bank på telefonen eller nettbrettet, eller klikk på en lenke nedenfor.

Du kan også teste ut Mobile og Tablet Business – du logger bare på appen med bruker-id 8888. Det er ikke nødvendig å bruke passord.

 

Slik kommer du i gang

B2B69A3CB958EDDF

Vanlige spørsmål

  • Kan jeg få adgang til min bedrifts økonomi på farten hvis jeg ikke har Business Online, men bruker Nettbank Bedrift?
    Som bruker av Netbank Bedrift kan du få adgang til din bedrifts økonomi i de appene som er utviklet til privatkunder.
  • Hvordan logger jeg på Mobile eller Tablet Business-appen?
    Trykk på "Logg på" og følg veiledningen på skjermen. For å logge på taster du inn din bruker-id og din adgangskode. Deretter klikker du på "Logg på".

    Hvis avtalen din krever det, vil du heretter bli bedt om å taste inn en sikkerhetskode fra kodebrikken din. For å få en sikkerhetskode fra kodebrikken din, skal du trykke på knappen foran på brikken. Tast inn den sekssifrede koden i sikkerhetskodefeltet på appen. Du vil da logges på.
  • Er det forskjell mellom Business Online på datamaskinen og Mobile- og Tablet Business-appene?
    Ja, appene er utformet for brukervennlighet og for å gi deg tilgang til kontoene dine og gi deg mulighet til å utføre raskere betalinger og godkjenne tidligere opprettede betalinger og handlingsadvarsler når du er på farten. Business Online har flere funksjoner som ikke finnes på Business-appene for mobil eller nettbrett.
  • Koster det noe å bruke Mobile- og Tablet Business-apper?
    Det er gratis å bruke appen. Normale dataavgifter kan være pålagt, avhengig av din nettverksoperatør og/eller ditt kontraktoppsett.
  • Hvor lenge tar det å komme i gang med våre Business-apper?
    Hvis du er eksisterende bruker av Business Online, kan du logge på med bruker-id og din personlige adgangskode. Hvis du er ny bruker, kan du begynne å bruke appen med det samme med det midlertidige passordet du har mottatt fra banken.
  • Hvilke enheter kan jeg bruke appen på?
    Appen er utviklet for iOS-enheter og Android-enheter. For at appen skal kunne kjøre på iOS-enheter, må operativsystemet ditt være minst iOS 7.0, og for Android-enheter må det være minst 4.4.
  • Hva er maksimumsgrensen for overføring av penger?
    Betalingsgrensen er 60.000 EUR pr. transaksjon. Beløpsbegrensninger opprettet i Business Online er også aktive i Mobile Business og Tablet i den grad denne er lavere enn motverdien av 60.000 EUR.
  • Hvilke kontoer kan jeg få adgang til med Mobile- og Tablet Business-appen?
    Du kan få adgang til de samme kontoene som du ser når du bruker Business Online.
  • Hvilke funksjoner kan jeg bruke når jeg er pålogget?
    Når du er pålogget, kan du:
    • se egne kontoer i hele Danske Bank-gruppen
    • se balanse, deriblant balansegraf
    • se kontogruppeoversikt og -graf
    • se og søke i transaksjoner og avventende transaksjoner
    • se betalingsopplysninger (herunder mapper)
    • overføre penger og opprette betalinger (underlagt visse restriksjoner)
    • godkjenne betalinger, brukerendringer og endringer i betalingsgrenser på kontoer
    • Sperre eller oppheve sperre på brukere, slette og bestille nye pålogginger
    • ta, redigere, lagre og legge ved skjermbilder til sikre varslinger
    • sende og motta sikre varslinger med vedlegg til og fra Danske Bank
    • motta og se varslinger
    • finne nærmeste Danske Bank eller minibank
    • finne telefonnumre for å kontakte oss
    • se egenkapital, obligasjons- og varepris
    • bruke valutaomregnerfunksjonen og se valutakurser for over 25 valutaer (valutaomregneren er kun til veiledning)

  • Kan jeg utføre og godkjenne betalinger?
    Ja, hvis du har riktig tilgang til Business Online til å utføre og godkjenne betalinger, kan du også utføre og godkjenne betalinger i Mobile- og Tablet Business. Mobil/tablet Business-appen har to UK-betalingsmuligheter – "Intern overføring" og "Faster Payments" (Raskere betalinger). Intern overføring gjelder kun for overføringer mellom dine egne kontoer som er registrert i Business Online. "Faster Payment Service" eller "FPS" er en betalingstjeneste i Storbritannia som gjør det mulig å behandle betalinger i tilnærmet sanntid. Både avsender- og mottager-finansinstitusjonen må være medlem av FPS-planen, og visse økonomiske grenser er satt.
  • Hva om jeg mister mobiltelefonen min, eller om den blir stjålet?
    Da må du straks fortelle det til din mobilnettverksoperatør, så de kan deaktivere telefonen. Hvis påloggingsopplysningene dine er sikre, kan ingen andre bruke din telefon til å få adgang til dine bankdata. Hvis du imidlertid tror at noen har fått tak i din bruker-ID, adgangskode eller bankID, må du umiddelbart kontakte oss på 800 14 648.
  • Må jeg alltid logge av?
    For å beskytte kontoopplysningene dine anbefales det at du alltid logger av når du er ferdig med å bruke appen. Velg "Logg av". Hvis du ikke velger "Logg av", når du er ferdig med å bruke appen, vil den forbli åpen, og vil automatisk logge av etter cirka 15 minutter.
  • Hva om jeg glemmer påloggingsopplysningene mine?
    Du kan finne informasjon bruker-ID-en din på følgende måter:
    • Når du har fått en kodebrikke til Business Online, kan du finne bruker-ID-en din i følgebrevet som fulgte med enheten din.
    • Under "Brukeradministrasjon" i Business Online av en annen bruker med administrasjonsrettigheter.
    • Ved å ringe til Business Online Support på 80014648.

    Hvis du har mistet adgangskoden din, kan du bestille en ny, midlertidig PIN:

    - Hvis en annen bruker i bedriften din har adgang til brukeradministrasjonsmodulen i Business Online, kan han bestille PIN under Brukeradministrasjon.

    Hvis du har mistet kodebrikken, eller har mistanke om at noen andre bruker den, skal du blokkere den umiddelbart. Du blokkerer din bankID ved å ringe til 800 14 648.
  • Er Mobile og Tablet Business-appen sikre?

    Løsningene våre har et svært høyt sikkerhetsnivå. Vi utvikler stadig sikkerhetssystemene våre slik at de stemmer overens med aktuell praksis og sikkerhetsbestemmelser på nettbaserte selvbetjeningsløsninger. Det er imidlertid også viktig at du tar sikkerhetsmessige forholdsregler når du bruker Business-apper. For eksempel bør du alltid oppdatere din enhets programvare (via iTunes/App Store for iOS-enheter og via oppdater-funksjonen på Android-telefoner) og eventuelle andre apper som kan være installert. Vær nøye med hvilke trådløse nettverk du kobler deg til. Sørg for at du ikke ignorerer advarsler som f.eks. "serverens sertifikat kan ikke godkjennes". Unngå å akseptere og installere programvare som virker mistenkelig eller kommer fra personer eller organisasjoner du ikke kjenner eller stoler på. Beskytt smarttelefonen din med en pinkode så tastaturet låses etter noen få minutter uten bruk, og installer aldri uautorisert programvare.

    Når du logger på, identifiserer du deg selv med din bruker-ID og adgangskode til Business Online, får du deretter raskt og enkelt adgang til å se kontoopplysninger. Vi vil aldri under noen omstendigheter kontakte deg for å be om din adgangskode eller sikkerhetskode fra din kodebrikke. Vi ber deg rapportere eventuelle anmodninger om denne typen informasjon til kundetjenesten.

    Du må både ved Mobile Business og Tablet Business taste inn din personlige kode på kodebrikken for å logge på. Om noen andre logger på med din mobilenhet må de taste inn din bruker-id på nytt.

     For å godkjenne og utføre betalinger vil du bli bedt om å taste inn din adgangskode som en ekstra sikkerhetsfaktor. Som en ekstra forholdsregel vil du automatisk logges av mobilbank etter ca. 15 minutter uten bruk. 


    Som en ekstra forholdsregel kan du stille inn de fleste enheter slik at skjermen automatisk sperres etter en periode uten bruk.


  • Kan jeg stoppe varslinger til en utvalgt enhet?
    Ja, du kan slå av varslinger. Logg på appen på enheten du ikke lenger ønsker å motta varslinger på. Under brukerinnstillinger kan du slå av varslinger.

Andre har også lest


Få alle fordelene i dag. Bli kunde i Danske Bank.