World Elite

Vårt mest eksklusive kundeprogram med en mengde fordeler

  • Brukskonto med bankkort og nettbank
  • World Elite Kredittkort med reiseforsikring, Concierge Service og Priority Pass
  • Gode rabatter på leiebil, hotell og shopping

Som Private Banking-kunde og innehaver av kundeprogrammet World Elite fra Danske Bank får du en helhetlig løsning for kort, konto og nettbank. I tillegg til en rekke fordeler og rabatter. 

For å dekke dine behov vil du motta fire kort: 

  • World Elite bankkort
  • Word Elite kredittkort 
  • 365 MasterCard med rabatt på drivstoff
  • Priority Pass gir deg kostnadssfri inngang til over 1 200 lounger på flyplasser i 130 land
World Elite

Fordeler

  • Concierge Service 

    Concierge Service 

    Ønsker du råd eller hjelp til å reservere bord på en fin restaurant i Paris, finne et hyggelig sted å bo i Beijing eller billetter til neste VM-finale i hockey, Melodi Grand Prix eller andre eksklusive arrangementer? Concierge Service kan hjelpe deg med det aller meste – enten du er hjemme eller på reisefot. Det koster ingenting å bruke tjenesten. Du betaler kun for det du bestiller via oss.

    Du kan kontakte oss på (+47) 85 40 52 45 eller send e-post til 

    danskebanknorwaywe@concierge-mc.com for bestilling av billetter til fly, hotell, leiebil, teater, konserter etc.
    Les mer om Concierge Service
  • Priority Pass

    Priority Pass

    Du får et Priority Pass som gir deg tilgang til mer enn 1 200 flyplasslounger over hele verden – uansett flyselskap og billettype. Loungen gir deg et avbrekk fra stresset og folkemengdene i avgangshallene. Slapp av i rolige og behagelige omgivelser.

    Les mer om Priority Pass.

  • Reiseforsikring World Elite

    Reiseforsikring World Elite

    Reise- og avbestillingsforsikring inngår når du betaler minst halvparten av reisen med ett av kortene som er tilknyttet ditt kundeprogram World Elite, eller via nettbanken. Reiseforsikringen er gyldig i opptil 90 dager og dekker blant annet avbestilling, forsinkelse på offentlig transport eller bagasje, ulykke, lege- og behandlingsutgifter, leiebilforsikring og evakuering.

    Les mer om vår reise- og avbestillingsforsikring.

  • Sperretjeneste for kort og mobil

    Sperretjeneste for kort og mobil

    Med vår Sperretjeneste kan du enkelt sperre alle familiens betalings- og kredittkort samt mobilabonnement. Ved tap eller tyveri trenger du kun å ta én telefon, og du vil få hjelp til å sperre disse.

    Du har også tilgang til gebyrfrie nødkontanter dersom du skulle få bruk for det.

    Ring oss på telefon (+47) 987 05522 og velg sperring av kort (tastevalg).

    Tjenesten er et samarbeid mellom Danske Bank og cxLoyalty International AS.

  • Nettsletting - hjelp til å fjerne uønsket innhold på nett

    Nettsletting - hjelp til å fjerne uønsket innhold på nett

    Har noen opprettet en falsk profil i ditt navn eller tatt over Instagramkontoen din? Er e-posten din hacket, eller har du kommet over nettsteder som bruker bilder eller annen personlig informasjon om deg eller andre i din husstand uten samtykke? Nå kan du få hjelp til å fjerne uønsket eller krenkende innhold på nettet.

    Les mer om tjenesten Nettsletting

  • Hjelp ved ID-tyveri

    Hjelp ved ID-tyveri

    Identitetstyveri er når en person får tak i og misbruker din personlige informasjon til blant annet å ta opp kreditt i ditt navn, tegne mobilabonnement, bestille varer eller til og med pantsette dine eiendommer. Identitetstyveri er en av de raskest voksende formene for kriminalitet og kan være vanskelig å oppdage.

    Mistenker du ID-tyveri, eller er blitt utsatt for det, ta alltid kontakt med oss. Gjennom Danske Assistanse har vi eksperter som hjelper med å sikre deg, rydde opp og få oversikt over situasjonen.

    Logg inn på Danske Bank Assistanse med BankID for å lese mer om dine fordeler. Har du spørsmål så kontakt oss gjerne på (+47) 987 05522, vi er tilgjengelige hele året, døgnet rundt.

  • 365 Mastercard

    365 Mastercard

    Kredittkortet 365 er et kort som inneholder flere gode fordeler. For eksempel får du ekstra rabatt når du fyller drivstoff på Esso

    Les mer

  • Øvrige fordeler

    Øvrige fordeler

    Som Private Banking-kunde og innehaver av kundeprogrammet World Elite Mastercard fra Danske Bank kan du benytte deg av en mengde tilbud og rabatter på blant annet leiebil, shopping og eksklusive luksushotell over hele verden. 

    Se øvrige fordeler 

World Elite Mastercard®

Om våre bank- og kredittkort

  • Kredittkort – opptil 45 dagers rentefri kreditt

    Vi sender faktura én gang i måneden på dine kjøp. Du får opptil 45 dager med rentefri kreditt.

  • Overføringer og fakturabetaling med kredittkort

    Kreditten på kortet kan brukes til å overføre penger til andre kontoer eller til å betale regninger. Renten løper da fra første transaksjonsdag.*

    * Første transaksjonsdag vil si den dagen det blir foretatt en overføring eller fakturabetaling fra kortets konto.

  • Samme PIN-kode til alle kort

    Vi skjønner godt at det er vanskelig å holde styr på ulike koder når man har flere kort. Derfor kan du velge samme PIN-kode til alle dine Danske Bank-kort.

  • Kontaktløs betaling

    Bank- og kredittkort fra Danske Bank har funksjonalitet for kontaktløs betaling.

    Med kontaktløs betaling slipper du å sette inn kortet. Du kan enkelt betale ved å holde kortet mot en kortterminal som støtter tjenesten. Dersom beløpet er 400 kroner eller mindre, trenger du ikke taste din PIN-kode. Er beløpet høyere, kan du fremdeles bruke kontaktløs betaling, men da må du taste koden. Kontaktløs betaling er kjapt, enkelt og sikkert. Når du får et nytt kort av Danske Bank, må du alltid først gjennomføre én transaksjon med chip og kode for å aktivere kontaktløs betaling. Av sikkerhetsmessige årsaker kan du iblant bli bedt om å taste din PIN-kode selv om beløpet er under 400 kroner.

  • GeoSperre

    Våre kort er beskyttet med automatisk geografisk kontroll. Det betyr at kortet kun er aktivt i én region av gangen – der du er og bruker ditt kort. Du trenger ikke tenke på å måtte åpne eller sperre kortet før og etter reise.

    Når du bruker ditt kort med chip og PIN i en region for første gang, aktiveres kortet automatisk i regionen du befinner deg i. Samtidig sperres kortet for bruk i resten av verden. Når du har kommet hjem igjen og bruker kortet ditt i Norge, stenges kortet for bruk i resten av verden.

    Du kan enkelt endre dette selv og beløpsgrense selv i den nye mobilbanken. 

  • Kontroller at vi har ditt riktige telefonnummer

    Første gang ditt kort benyttes i en sperret region, sender vi deg en SMS. Du får også SMS dersom vi har stoppet et kjøp i en stengt region. Dette er fordi vi ønsker å forsikre oss om at det er du som forsøker å gjennomføre kjøpet.

    I mobil- og nettbanken kan du selv administrere hvor kortet skal være åpent for bruk. Du kan også velge om kortet skal kunne brukes til netthandel. Endringer du gjør, trer i kraft umiddelbart.

    GeoSperre øker sikkerheten på ditt kort og reduserer risikoen for svindel.

  • Sperr kort

    Hvis kortet ditt blir borte, stjålet eller glemt, må du sperre kortet så fort som mulig. Det kan du gjøre enten i mobilbanken eller i nettbanken. I mobilbanken finner du kortet under "Se alle kontoer og kort". I nettbanken navigerer du til "Kort og valuta" og deretter til "Kortoversikt".

    Du kan også ringe oss på telefon (+47) 987 05 552 - hele døgnet.

Kontakt oss

For alle henvendelser kontakt oss på:

+47 987 05522
  • Åbningstider
  • Man - tor: 08.00 - 21.00
  • Fredag: 08.00 - 18.00
  • Lørdag: 10.00 - 15.00
  • Søndag: 15.00 - 20.00

Når du ringer til oss, og når vi ringer til deg på din oppfordring eller som følge av en henvendelse fra deg, kan telefonsamtalen bli tatt opp og lagret, og brukt i forbindelse med dokumentasjon og sikkerhet. Vi er forpliktet til å ta opp og lagre telefonsamtalen hvis vi drøfter investeringstjenester med deg.

  • Ring oss

    For alle henvendelser kontakt oss på:

    +47 987 05522
    • Åbningstider
    • Man - tor: 08.00 - 21.00
    • Fredag: 08.00 - 18.00
    • Lørdag: 10.00 - 15.00
    • Søndag: 15.00 - 20.00

    Når du ringer til oss, og når vi ringer til deg på din oppfordring eller som følge av en henvendelse fra deg, kan telefonsamtalen bli tatt opp og lagret, og brukt i forbindelse med dokumentasjon og sikkerhet. Vi er forpliktet til å ta opp og lagre telefonsamtalen hvis vi drøfter investeringstjenester med deg.

  • Skriv til oss

Bli Private Banking kunde i Danske Bank