Kodebrikke
-
Aktivere en ny kodebrikke
Hvis du har mottatt en ny kodebrikke, må du aktivere den før bruk:
- Aktiver kodebrikke.
- Angi bruker-ID og passord, og velg «Fortsett»
- Trykk «Send», så får du en aktiveringskode via SMS. Hvis telefonnummeret ditt ikke er registrert, må du velge en annen aktiveringsmetode. Se veiledning på skjermen.
- Følg instruksjonene på siden. Velg «Fortsett til pålogging», så er du klar til å logge på District.
Merk: Hvis aktiveringskoden som sendes i tekstmeldingen tastes inn feil, blokkeres den etter 5 forsøk.
-
Bruk av kodebrikken
Det er to trinn for å logge på District. Først angir du bruker-ID og passord, og deretter angir du en kode fra kodebrikken din.
Du kan kontrollere at du bruker riktig enhet – se serienummeret på baksiden av kodebrikken.- Sammenlign serienummeret med nummeret som vises på skjermen.
- Trykk på knappen foran på kodebrikken for å generere en kode.
- Angi den sekssifrede koden som vises på kodebrikken.
- Velg «Fortsett». Du er nå logget på District.
-
Bestille en ny kodebrikke
Hvis du har mistet kodebrikken, mistenker at noen andre bruker den eller at kodebrikken er blitt ødelagt, må du sperre den umiddelbart ved å kontakte kundesenteret for bedrift. Du vil bli bedt om å oppgi bruker-ID. Vær oppmerksom på at vi aldri ber om passordet ditt.
Du kan bestille en ny kodebrikke på følgende måter så snart den gamle enheten er sperret:- Kontakt administratoren i bedriften din, som kan bestille en kodebrikke under «Administrasjon» i Distrct.
- Kontakt kundesenter for bedrift.
- Gå til en Danske Bank-filial.
-
Mistet kodebrikke
Hvis du har mistet kodebrikken eller mistenker at noen andre bruker den, må du sperre den umiddelbart.
Du kan sperre kodebrikken på følgende måte:- Ring kundesenter for bedrift.
-
Feil kodebrikke
Hvis det er en feil relatert til din kodebrikke, bør du vurdere følgende:
- Samsvarer serienummeret på baksiden av kodebrikken med nummeret du ser på skjermen?
- Er det din egen kodebrikke?
- Har du mer enn én kodebrikke?
- Har du mer enn én bruker-ID for District?
- Har du nylig mottatt en ny kodebrikke? Hvis en annen bruker som er en del av avtalen din, har tilgang til «Brukeradministrasjon»-modulen i District, kan brukeren se bruker-IDen som er knyttet til kodebrikken din.